Silviu Dicu wrote:
http://www.mysqlperformanceblog.com/2006/08/09/cache-performance-compari
son/

una care mi se pare foarte atractiva si vad ca nu o avem este
mysql-query-cache.
Alte locuri unde sa te uiti (php specific) :
O alternativa daca tii sa faci multe selecturi si putine update-uri e sa creezi tabele HEAP (in memorie) si sa muti datele acolo (si sa le updatezi SI acolo cand e cazul). Nu sunt chiar cache, dar sunt destul de rapide (dar volatile). Daca te uiti la http://adodb.sourceforge.net/ vei gasi acolo ceva pt prepared statements si caching support pentru memcached si file.

Depinde de ce cod ai si cat ai chef sa-l schimbi.

Sincer la cat costa hardware vs cat costa ora de programare/testare/deployment cea mai normala solutie este sa ai un server pe care sa-l lovesti cu inserturi si n replici din care sa faci selecturi. Modificarile din cod sunt mai mici, si rezultatul e mai usor de citit de catre oameni care nu stiu prea multe. Deci e mai simplu de debug/reparat in caz de bug-uri. Merge indiferent de platforma la fel si ai si lock-uri sa mai eviti din race conditions.

||Parerea mea (stiu ca e enervant).|

Dragos