On Mon, 2009-02-02 at 12:34 +0200, Sorin Ban wrote:
> [...]
> viteza, am schimbat modul in care se monta sistemul de fisiere la
> data=journal si barrier=1, schimbare care am crezut ca a rezolvat problema
> trei luni ne mai facand figuri, dar luna asta a facut aproximativ la fel
> doar ca de asta data a distrus si baza de date ( bucati di fisierele MYD
> amestecate cu bucati din MYI). Tot acum am reușit sa vad si ceea ce cred eu
> ca produce problema: a aparut o cadere foarte scurta de tensiune (de fapt pe
> bec s-a simtit doar o fluctuatie de lumina) si PC-ul a restartat.
>
> Stie cineva ce se intampla cu APC-urile astea si daca s-ar putea face ceva?

Pe linga problema ups-ului (care, totusi, nu ar trebui sa propage
spike-urile si sag-urile, ca e vorba de un apc, daca am inteles bine),
mai exista o poarta de intrare in sistem a perturbatiilor de pe reteaua
de 220V: placa de retea. Banuiesc ca sistemul respectiv are asa ceva. In
acest caz:
- sint de evitat placile on-board, la care am vazut comportamente
ciudate induse de reteaua de 220V;
- cablul ethernet care intra in placa de retea e de preferat sa _nu fie_
ecranat (mufa ecranata + cablu cu conductor suplimentar), pentru ca
orice perturbatie pe partea de impamintare a echipamentului din partea
ailalta iti ajunge la sistemul tau;
- tot despre cablul ethernet: sper ca nu are traseu exterior, intre
stilpi/cladiri?

Si inca ceva: impamintarea. Care e bine sa fie functionala.

Ducu