> Aia e o chestie ochiometrica si tine de tipul de aplicatii pe care le
> ai. Pentru servere care sunt dedicate unui anumit task n-as zice ca-ti
> trebuie prea mult, dat fiind ca nu prea ai procese idle, dar la
> desktopuri se gasesc destule pagini de memorie care pot fi swapate pe
> disc sa pastrezi ram-ul pt. disk buffers.
>
> Din cate stiu nu prea te costa nimic sa pui swap ceva mai mare, dar
> daca ai prea putin o sa te trezesti ca iti omoara discul la i/o (di
> lipsa de buffere) sau si mai bine, vine oomkiller in vizita. Din ce se
> vede mai sus, pare suficient.

> [...]
Subscriu in totalitate (desi nu sunt chiar asa batran). La Oracle (stiu ca
nu e myslq si e alta mancare de peste/balena, dar voiam sa expun un caz
similar pentru niste procese care solicita sistemul in mod similar cu mysql)
noi recomandam ca daca ai mai multa memorie marimea swap-ului sa scada (de
ex pentru peste 16GB la 0.75 x RAM...sau chiar mai putin daca folosesti
hugepages, care in principiu nu sunt swapable, aplici regula si mai scazi si
marimea pentru hugepages). Plus ca mai este un parametru de kernel in 2.6
(swapiness) care mai poate fi modificat. In unele situatii swap-ul poate fi
doar spatiu pe disc irosit. Uneori nici nu e nevoie sa creezi o partitie
separata foarte mare, merge sa ai partitia swap 'de baza' la care mai adaugi
on-the-fly ceva fisiere de swap in functie de load-ul din sistem.

Ender