George R. NICA wrote:
> Salut,
>
> Mi-a iesit in cale o situatie in care cineva semnala o alerta 'low-entropy'
> pe un sistem. Pentru ca discutia respectiva avea legatura directa cu o
> solutie de monitorizare si nu era strict legata de system administration vin
> aici si intreb: ce e entropia unui sistem Linux si la ce foloseste, de ce ar
> putea ea fi scazuta si ce ar putea-o creste si dupa ce criterii poate cineva
> afirma ca un sistem are entropie scazuta?
>
> Primesc cu drag si spor si URL-uri unde sa citesc dar, daca e posibil,
> [...]
entropie = gradul de dezordine.
Când zice nea' Tux că e low înseamnă că numerele (pseudo)aleatoare pe
care le generează vor fi mai puțin aleatoare și se vor încadra mai mult
în statistici. A dat cumva cat /dev/random > /dev/null? În mod normal
datele se iau din /dev/urandom tocmai ca să se evite astfel de situații.

Flower