2010/6/21 Petru Ratiu <rpe...@gmail.com>

> aici:
>
> Imi pare rau sa te anunt, dar pagina cu pricina, desi foarte
> informativa, nu are nici o legatura cu ce ai tu nevoie.
>
> Daca ne descrii ce vrei _de fapt_ sa obtii, e posibil sa primesti
> niste indicii mai relevante.

Din ce am inteles eu (poate insa nu sunt in masura eu sa vorbesc in numele
omului, asa ca daca gresesc il rog sa ma corecteze) el vrea o solutie de HA
(numai pentru defectiuni HW) extrem de ieftina (cea mai ieftina daca se
poate). Are doua servere, are niste disk-uri si vrea ca OS-ul + shared
filesystem pe care va rula aplicatia sa fie highly available.  Serverele nu
au nici un disk intern, deci va trebui sa booteze de pe un mediu extern
(NAS, SAN, etc). De aici confuzia lui cu pxe boot (suport de boot de pe
retea cind bio-sul/firmware-ul nu stie asta implicit) , care evident ca nu e
ceea ce are nevoie. El stie ce vrea, insa exprimarea ambigua cred ca e data
de faptul ca a amestecat informatiile citite/cautate prin google, si
deocamdata conceptul ii este destul de vag.

Din punctul meu de vedere, solutia corecta e urmatoarea:
 -fiecare server va avea discuri interne + OS configurat + iscsi adapters
- solutie de linux clustering instalata pe ambele masini
- freenas + disk-urile ce vor fi folosite ca shared disks, pe o a 3-a masina
- mapare/configurare  discuri de pe freenas pentru ambii clienti