Ce scrie in fstab ? Sigur e montat cu ACL-uri fs-ul ? Dupa
#mount -o remount,acl /partition
merge ?

La ce iti trebe

username map = /etc/samba/smbusers ??? Chiar ai mapari acolo ?

In rest pare sa fie ok ... humm. Daca nici la astea doua nu merge pun o masina
virtuala cu un RHEL sa testez si eu, ca prea e ciudat, poate e samba lor
compilata fara acl-uri, desi ma indoiesc.

Deci un share la mine (
#cat /etc/issue
Ubuntu 8.04.1
#smbd --version
Version 3.0.28a
) :

[TEST]
comment = De test
path = /data/BACKUP/test
nt acl support = yes
force create mode = 0664
force directory mode = 0775
create mode = 0664
directory mode = 0775
read only = No
guest ok = No
valid users = mraluca paulm
read list = mraluca paulm
writelist = mraluca paulm
inherit acls = yes
inherit permissions = yes
map acl inherit = yes
writeable = yes
printable = no

merge as expected. Ba chiar merge sa faci un director, sa-i modifici ACL-ul din
windoza si apoi ce e creat in el sa mosteneasca. I'aca cia :

# mount -o remount,acl /dev/mapper/data2-transfer (sa fim siguri, nu)
# mkdir /data/BACKUP/test/kkk/
# cd /data/BACKUP/test/

Punem niscai ACL-uri la duma :
# setfacl -m u:mraluca:rwx ./kkk/
# setfacl -m u:paulm:r ./kkk/
# cd ./kkk/
# chmod 777 .

# getfacl .
# file: .
# owner: root
# group: root
user::rwx
user:mraluca:rwx
user:paulm:r--
group::r-x
mask::rwx
other::r-x

Dupa crearea fisierului de pe o windoza cu userul mraluca.

# getfacl ./kkk2.txt
# file: kkk2.txt
# owner: mraluca
# group: Domain\040Users
user::rwx
user:mraluca:rwx
user:paulm:r--
group::rwx
mask::rwx
other::r--

Si as expected, userul paulm nu poate decat sa-l citeasca. ACL-urile au fost
mostenite.

Ceea ce e ciudat e ca imi ignora (force) create mask daca am inherit acls on.
Muje.

Uite cu inherit acls off si apoi on si cu inherit permissions off, dar cu force
create mask si create mask on in ambele cazuri :
-rw-rw-r--  1 mraluca Domain Users    0 2010-10-29 22:29 kkk5.txt
-rwxrwxr--+ 1 mraluca Domain Users    0 2010-10-29 22:29 kkk6.txt

Se pare ca inherit permissions on sau ACLs inherit on inseamna ca s-au dus
vietii toate mask-urile.

In rest merge as advertised, desi sincer ma seaca ca nu pot scoate bitul
executabil de pe fisiere cu force create mask.

Deci intrebarea e :

Mai e v-o duma care poate fi facuta sa ai x pe director, dar sa nu ai/poti pune
x pe fisierele care inherit (ca asa cum am spus, daca ai ACL inherit mask
si/sau inherit permissions, mask/ force mask sunt degeaba) ? Nu stiu daca te
incurca sau nu aceasta constatare. Recunosc ca n-am folosit inherit, si nu
stiam cum se comporta, si de obicei folosesc read list si write list pentru
"permisiuni", da' a fost fun sa ma distrez cu acl-uri si sa vad cum se
comporta. Share-urile mele au doar nt acl support = yes si map acl inherit =
yes, mai mult de amorul artei, si pana acu au fost suficiente, sau mai exact
degeaba. Bine poti monta partitia cu noexec, dar ma gandeam la ceva mai frumos.
M-am uitat prin VFS-uri, si n-am gasit nimic util, sau poate nu m-am uitat eu
bine.

PS : Posibil sa-ti fie de folos si acl group control = yes. Mi-a fost lene sa
testez daca merge as advertised, enough for today. Folosesc LDAP ca backend, da
nu cred ca e v-o diferenta la sharing daca folosesti tdbsam in afara de cum
creezi userii. read list si write list nu cred ca sunt musai in cazul asta,
maskurile dupa cum am zis sunt ignorate, dar old habits die hard ;) ...

Spor.

D.B.

George Pochiscan wrote:
> Salutare,
>
> Nu se intampla nimic in modul sugerat de tine. Serverul ruleaza pe un RHEL 5
> [...]
>>> group::r-x

>>> group::rwx
>>> group:grp_test1:rwx
>>> group:grp_test1_r:r-x