Pentru securitatea por^Wdatelor importante am un loop file care
contine un filesystem criptat. Acest fisier e maricel (cativa GB), dar
se modifica destul de rar. Mi-as dori sa gasesc o solutie sa-l
sincronizez peste retea/internet care sa profite de acest pattern si
sa modifice doar blocurile necesare si sa implice bandwidth minim (a
se citi: sa depinda de volumul de schimbari, nu de dimensiunea totala
a datelor). Rsync din nefericire ar incerca sa parcurga tot volumul la
fiecare rulare, asa ca parca as prefera o solutie mai eleganta (i
dunno, un soi de jurnal al blocurilor schimbate in volumul/fisierul cu
pricina).

Ma gandesc ca ideal ar fi sa pot face un soi de binary logging la un
block device (ca la replicarea de db) la care sa pot face replay
remote, asta sau macar o lista cu "blocks changed since the last
mark". Snapshoturie de LVM fac cumva asta, dar din cate stiu nu pot fi
refolosite decat in interiorul aceluiasi VG, in nici un caz remote.
Daca maretul btrfs ar fi in stare sa faca asa ceva, as fi dispus sa ma
joc cu el (si cu ceva sacrificii, chiar si cu zfs care mereu se
zvoneste ca ar fi the ultimate FS solution for whatever storage
problems one might have).

De notat ca nu faptul ca e cryptoloop e relevant, ci ca ma intereseaza
sincronizarea blockdevice-ului fara sa ma dau prin filesystemul din el
(fie pentru ca e criptat, fie pentru ca e prea costisitor). Si nu,
drbd nu e o optiune daca nu ma pot sincroniza cu mai mult de 1 peer
(partea cu sincronizarea on-demand sa zicem ca se poate aranja).

--
Petre.