From: Florin Popovici <florin.popov...@gmail.com>
Subject: Re: [rlug] Rutare linux
To: "Romanian Linux Users Group" <rlug@lists.lug.ro>
Cc: "adriano" <ionel792...@yahoo.com>
Date: Tuesday, April 5, 2011, 1:12 PM

2011/4/5 adriano <ionel792...@yahoo.com>

> De acord cu regulile de conduita.Pe net am cautat, am testat destul de
> multe reguli  si citez "Încercaţi să găsiţi un răspuns la un prieten mai
> experimentat.". V-am considerat prietenii mai experimentati .Nu stiu daca ar
> ajuta daca as fii postat aici regulile care cred eu ca sunt bune si cu toate
> astea nu functioneaza.>

Um, ok, mai fac o incercare.

Ne incanta faptul ca ne consideri prieteni.

Din pacate, RLUG nu-s prieteni "de-aia" care iti rezolva problemele, ci
genul "nasol" de prieteni, care iti explica ce se intampla, si cum sa le
rezolvi singur.

"am cautat pe net si nu am gasit, asa ca va rog sa-mi faceti voi regulile"
nu este o cerere acceptabila. Ne pare rau ca internetul te-a dezamagit, dar
asta e partea proasta cu firewallurile, aproape niciodata nu poti sa preiei
cu copy-paste regulile altora, ci trebuie sa _intelegi_ ce se intampla, ca
sa ti le poti crea pe ale tale.

Pe de alta parte, prietenia e cam bidirectionala. Comunitatea asta are niste
reguli, pe care tu in mod repetat le incalci, sau nu le-ai citit. Una dintre
ele e "bottom-posting". Alta e "daca nu primesti ajutor, nu trebuie sa te
superi, nimeni nu e _dator_ sa te ajute".
De dragul prieteniei, te rog sa le respecti pe viitor.

Multumesc frumos :)

Si acuma, sa incerc sa te si ajut.

Situatia retelei tale e destul de complexa, nu exista o solutie "simpla".
Ca sa-ti poti crea regulile potrivite de iptables, trebuie sa intelegi 2
lucruri mari si late:
- layer3 networking (cum functioneaza retelele IP)
- iptables (cum functioneaza "bucata" numita Netfilter pe linux)

Din pacate, ambele sunt subiecte stufoase ce nu pot fi explicate nici macar
satisfacator intr-un mail. Cel mai bun sfat rapid pe care ti-l pot da, este
sa iti aloci 2-3 zile in care sa citesti primele 20 de rezultate ale
googlarilor dupa "iptables howto" "ip networking howto", si sa intelegi
conceptele de:
- frame, MAC, segment, switch, hub (layer2)
- pachet IP, unicast, broadcast, router (layer3)
- chain, modul, match, target (iptables)

Dupa ce intelegi cat-de-cat ce sunt astea si cum se lucreaza cu ele, iti vei
putea crea regulile tale de firewall.

--
www.flo.ro