2011/8/17 Adrian Coman <adr...@trustic.eu>:
> Mie bitcoinii mi se par a exista doar ptr prosti. In afara de faptul ca daca
> se strica hardul nu mai ai nimic, dar daca ai un virus cineva poate chiar
> sa-ti fure bitcoinii, de exemplu:

N-aș vrea să fiu crud și să-ți distrug iluziile despre sistemele
actuale, dar o să risc. Ia un loc pe scaun, fii calm, respiră adânc și
gândește-te la următoarele:

* dacă îți ia foc casa, bancnotele fizice vor fi distruse. Chiar și
modezile se pot topi.
* dacă mergi cu tramvaiul în București, ai 85% șanse să-ți fie furat
portofelul (nu este bazat pe un studiu real).
* alternativ, te poate opri cineva pe stradă să-ți ceară "o țigară".
Sau să te oprească cu mașina pe autostradă și să-ți fure 'jde kile de
aur din portbagaj.
* portofelele nu sunt, de obicei, legate de proprietar și se mai pierd
sau se mai uită în magazine.
* dacă iei un virus/troian/malware, cineva ar putea să-ți acceseze
Internet Banking-ul sau să-ți fure numărul de card.
* mai sunt la modă și atacurile de tip phishing prin email.
* ai auzit de skimming?
* am lăsat la urmă ceva ce probabil că ție și se va părea uimitor -
uneori chiar angajații băncilor îți fură din bani. Și, surpriză, de
cele mai multe ori băncile nu-i reclamă și nu fac public incidentul,
pentru că le-ar afecta imagina. Google it.

Prin comparație, la BitCoin:

* dacă-ți distrugi wallet.dat, nu mai poți accesa banii.
* dacă cineva îți fură wallet.dat, poate să cheltuie bitcoinii.
* dacă folosești un serviciu online (exchange, pool de mining, online
wallet) operatorul poate să fugă cu banii (pentru că de fapt folosești
wallet.dat-ul lui).

See what I did there? Mult mai amuzant decât să-ți răspund cu aceeași
monedă. (lol, monedă, get it? Monedă! :) ).

PS: Într-o notă un pic mai serioasă, poate n-ar trebui să mai dai
mailuri la 12 noaptea în care să insulți oameni. Mai ales dacă nu
gândeșți până la capăt situația.

--
Ovidiu Constantin <ovi...@mybox.ro>
http://blog.mybox.ro/  *  http://twitter.com/ovidiusoft