2012/1/26 Andrei-Florian Staicu <andrei.sta...@gmail.com>:
> Salutare,
>
> Explicati-mi si mie ca rog, cum vine treaba asta cu boot-at din EFI de
> pe GPT, ca tot caut de cateva zile si nu gasesc nimic clar. Decat ca
> "se poate".
>
> Mai concret: un HDD de 3TB, cu GPT, pe  un pe care vreau sa instalez
> Debian. Ar trebui sa aiba si mirror cu MD-ul si LVM, dar macar sa
> mearga intai fara.
> Ma gandesc ca ar trebui sa pun grub-ul pe un stick USB, dar n-am
> inteles care-i chestia cu "o partitie FAT32, din care isi ia EFI-ul
> datele"; sau cam asa ceva.

> [...]

Din cate am mai cautat, problema se reduce la instalat Depian direct
pe EFI. Momentan pot fi ignorate restul de acronime.

Ca idee, EFI (sau UEFI, sau cum vreti sa-i spuneti voi), se uita pe o
partitie speciala numita EFI System Partition, formatata VFAT, dupa
fisiere cu extensia .efi.
Aveste fisiere pot fi create in Debian de pachetul grub-efi-amd64, cu
grub-install. Dar, pentru a le crea corect, are nevoie de modulul
efivars incarcat.
Deci, daca ai in sistem instalat si care merge, se poate, ca faci
modprobe efivars.

In schimb, CD-ul de instalare Debian booteaza in mod BIOS => modprobe
efivars nu functioneza, ca nu are ce sa ... modprobeze.

Asa ca... nu stiu. Vre-o idee?