On Wednesday, April 18, 2012 10:43:55 pm Bucatarul wrote:

> http://www.zarafa.com/content/mobility
>
> Webmailu arata asa :
> http://starlane.gotdns.org/files/zarafa-webaccess.jpg (daca iti pare
> cunoscut :) ).
>
> Crezi ca asta te coafeaza ?
>
> E inclus parca in Zentyal (versiunea free, dar se poate face upgrade) .
>
> Din cate stiu Zarafa e cam "the default" la ce vrei tu. La concurenta cu
> Zimbra, care e un pic in urma la capitolul "copiat exchangele".
>
> Baga un zentyal default, si vezi daca activesyncu pe care-l stie te
> coafeaza.
>
> http://doc.zentyal.org/en/zarafa.html

Ok, acum am sapat un pic si imi raspund singur:
Se pare ca exista un singur client de kolab pentru diverse produse ( variante
ale aceluiasi client adica) facute de un austriac pe nume David Schmidt

am pus pe telefonul meu kolab-android; e un pic mai greoi de folosit, dar
sincronizeaza contactele si calendarul. De asemenea am putut sa imi transfer
contactele din gmail in kolab, adica pe imap-ul pe care am facut testele.
Sincronizarea nu e chiar instant pe android ( ba chiar e cam ciudata,
intervalul minim de sincronizare e 15 minute) - in schimb pe kolab e instant,
ca pe exchange :) .

De asemenea am facut un test scurt cu clientul de thunderbird, care a preluat
contactele din kolab instant ( ce e drept, erau patru atunci :)  )

Cica exista un client pe outlook, dar nu posed la indemana ( adica ar insemna
sa stau pe windows peste limita mea de suportabilitate)

Ar mai ramane de testat roundcube, dar asta pare trivial

In ceea ce priveste zarafa, zimbra si altele, problema mea e ca e o
infrastructura prea complicata: asa nu am nevoie decat de un patch de dovecot
pe server, restul e problema de plugin-uri de clienti.
Mie mi se pare ca e "the way"  ...