On 06/13/2012 06:30 PM, Catalin Bucur wrote:
> [...]
> destul sa-si puna toate informatiile in primele 62 de sectoare ale
> hdd-ului. Ce nu inteleg e de ce nu face installer-ul niste verificari
> premergatoare upgrade-ului, ca sa nu ajungi in situatia de a-ti smulge
> parul din cap:
> http://fedoraproject.org/wiki/Common_F16_bugs#Boot_sometimes_fails_when_installing_to_a_pre-existing_partition_layout_with_complex_boot_configuration_.28e.g._software_or_firmware_RAID-1.29
>
> La o altfel de situatie, alta rezolvare nu am gasit decat sa micsorez
> partitia de root si sa o mut "mai spre dreapta" astfel incat sa fac loc
Nici nu stiu sa existe alta rezolvare care sa nu implice repartitionarea
completa.

>   Insa e o operatiune ce ia timp, implica
> niste riscuri, eventual backup inainte. Dupa vreo 15 minute de la
> lansarea chestiunii m-am plictisit de asteptare si am considerat ca imi
> ia aproape acelasi timp sa configurez totul de la zero si sa restaurez
> datele. Am trecut pe CentOS 6.2, unde am avut grija sa las ceva spatiu
> liber la inceputul hdd-ului pentru o eventuala migrare si aici la grub2.
> Intrebarea urmatoare care se pune inevitabil este: la upgrade-ul de la
> CentOS 6 la 7 (daca va folosi grub2) voi ajunge in aceeasi situatie ca
> la F15->16?
Ca prima chestie: NICIODATA Redhat nu a recomandat sa se faca upgrade
intre versiuni majore si nu a oferit suport pt asta ( chiar daca se
poate si chiar daca am documentat si eu cite ceva la
http://wiki.centos.org/HowTos/MigrationGuide si paginile mentionate la
sfirsitul acestui articol )
A doua chestie: Stii ca RHEL 6 ( si implicit Centos ) are suport pina in
2020, da ? Cit despre sansele sa ai aceeasi problema... poate ca nu,
avind in vedere ca RHEL 7 va fi bazat pe pe F16/F17 si bugul e mai mult
sau mai putin rezolvat deja

> [...]
> prea bine sa faci partitie separata pentru /boot, insa cei care au
> facut-o au fost mai castigati privind prima problema din discutie,
> respectiv au "migrat" /boot-ul in partita de root., apoi au sters
> partitia /boot si au folosit spatiul respectiv ca sa lase loc grub2-ului
> sa se instaleze linistit.
>
> Eu inteleg ca apar imbunatatiri constante ale distributiilor de linux,
> dar ce urmeaza in continuare mi se pare ca da peste cap cam multe
> lucruri. Pare sa ajungem intr-un punct (end-of-life-ul distributiei) in
> care sa fim aproape obligati sa reinstalam totul de la zero?
Sau nu folosesti Fedora care de 2 ani incoace se straduieste din ce in
ce mai tare sa faca rahati tot mai puturosi.