On 21-Feb-13 11:21 PM, Mișu Moldovan wrote:
> Făceam downscaling pentru că nu ducea procesorul tabletei N810 să
> decodeze un stream MPEG2 PAL realtime, nu de altceva... Dar pe o
> tabletă decentă, orice de la prima generație de iPad încoace, nu mai
> am nevoie de trancodare pentru streamurile de la ISP, care îs toate
> PAL, adică 768x576, uneori 16:9.

Mă refeream la downscaling ca și modalitate de a scădea bitrate-ul
pentru a ocoli problemele de transport, nu că dispozitivul de afișare nu
ar face față la decoding.

> Probleme cu streamingu' mai am doar când crește peste măsură audiența
> unui program, de exemplu când e ceva foarte interesant pe un canal cu
> audiență mică. Meciurile lui Bute pe Money Channel au fost așa,
> trebuia să mă uit prin sopcast, streamul de la ISP era inutilizabil.

Err, ISP-ul tău dă streamuri "la liber" ? Fără condițional access și
criptare ? Sau este vorba numai de stream-uri FTA (dar chiar și așa...)?

Și nu înțeleg de ce era inutilizabil, avea asignat doar un număr mic de
"workers", sau cum ?

> Un streaming p2p ar fi o soluție cu costuri minime cred, că tot n-a
> prins multicastingul pentru așa ceva. Dar, după cum demonstrează și
> sopcast, nu e o problemă ușor de rezolvat...

DPDV service provider dacă faci streaming unicast te vei lovi de
probleme de bandă relativ repede așa că trebuie să împingi cât mai mult
emisia (distribuit) către marginea rețelei.

Multicastul a prins acolo unde a avut teren propice :) Dar suferă de mai
multe probleme:
Foarte multe echipamente nu implementează corect protocolul. Chiar și
echipamente care se voiau a fi "mai cu ștaif" o dădeau în bară până de
curând. Și când trebuie să-ți arunci toate repotek-urile din rețea dacă
vrei să dai multicast... nu prea merge.
Mai "suferă" de problema "false friends" (ca și IPv6 în relația cu
IPv4). Seamănă (dar nu răsare) cu unicast și din acest motiv gigelul de
la butoanele echipamentelor are impresia că știe cum se rezolvă o
problemă dar de fapt nu face decât să se dea mai tare cu capul de
tastatură din cauza frustrării. Și dacă nu o începi cum trebuie de la
început pe parcursul exploatării începe să-ți vină să te tunzi cu lama...

Dumitru „i like scars, they remind you of things”