Salut,

Am de făcut un tool intern care va fi folosit pentru a monitoriza timpul de
acces pentru cereri HTTP GET către diverse site-uri externe. Scopul e să
avem o imagine asupra posibilelor probleme de acces din rețeaua noastră.

Rezultatele ar trebui să fie disponibile în format RRD și vizibile printr-o
interfață web simplistă.

Până acum, cred că cerința mea se poate rezolva cu diverse tooluri de
monitorizare care știu să facă http get, gen smokeping and friends.

Totuși, apare o "complicăciune".... Dacă vreau să monitorizez timpul de
acces într-un server care are mai multe rezultate IP la lookup DNS, mi se
cere să aleg primele 3 IP-uri și să le monitorizez individual. Problema e
că nu trebuie să le aleg static și să uit de ele, ci să fac lookup DNS, să
văd că sunt aceleași 3 IP-uri ca la ultimul lookup și să fac polling pe
ele. Dacă dispare un IP din DNS ar trebui să aleg în mod dinamic alt IP.

Scopul e să am măsurători consistente cu același server de fiecare dată
(chiar dacă are un load balancer în față).

Am 2 întrebări:
1. Există vre-un tool gata făcut care să facă asta - să nu reinventez roata
și să mă joc cu rrdtool...
2. Care e cel mai apropriat tool care face cam ce vreau eu (mă gândeam la
smokeping cu probă de HTTP GET), și care ar fi cea mai bună variantă de a-l
bricola (mă gândeam să-i regenerez configul odată pe zi cu un script care
să se ocupe de rezolvarea IP-urilor...).

Ce sugestii aveți?

Mersi!