Quoting Paul Lacatus <p...@paul-lacatus.ro>:

> [...]
> - DNS  si asterisk VoIP  un Raspberry pi  ( ma lasa si centrala
> telefonica care e veche luata la mina a doua )
> - Mail server si IMAP tot un raspberry pi cu un stick usb sau un HDD usb
>
> 1. Ce parere aveti?   Experienta voastra ce spune , rezista un raspi la
> incarcarile de mai sus pentru un trafic relativ scazut ?  Ar fi o idee
> sa pun un elastix pe Raspi dar parca un debian cu webmin mi-e mai la
> indemina .  Pentru e-mail sunt vreo trei clienti dar arhiva mea de mail
> disponibila pe IMAP are vreo 16 GB
> 2. Nu am lucrat niciodata cu stand-by la servere si cu Wake-on-lan .

   Despre Wake-on-lan:

- daca nu e suportat ca lumea de BIOS-ul MB-ui, poti ori sa plece la
Wake o data din 5 cazuri, sau chiar deloc;
- din ce am vazut eu, MB-le cu chipset Intel de regula merg, posibil
sa fie si alte situatii/modele concrate care sa nu meraga;
- ca si solutie de backup: poti seta in BIOS sa porneasca PC-ul pe
zile si ore(daca e MB mai nou, poti seta mai multe ore de plecare),
cand statistic presupui tu ca se va conecata careva;
- a 2-a sol de backup e sa-ti iei o placa cu controler ethernet, care
poate inchide/deschide un releu pe 220V si se poate comanda printr-o
aplicatie dedicata(are un web-server embeded), sunt cu preturi care
pleaca de la 150-200 RON(NAS-ul e setat sa porneasca automat in BIOS
cand vede ca are curent).

  Despre reducere consum de enrgie:
Lipseste o informatie, si anume cat consuma CPU+MB, caci cele 6 HDD-ri
cred ca mananca undeva la 100 W, banui ca si CPU+MB se duce undeva la
inca 100 W, deci pot aproxima consumul undeva pe 200 W.
Ti-as zice sa te gandesti la urmatoarea situatie(eu am fost intr-o
situatie similara cu a ta):
- se ia un MB gen ZACATE(bate zmeurica .... dar nu e nici XEON) care
consuma cam 20 W
- din ce ai acum, patrezi doar o singura matrice RAID1(nu am idee ce
fel de raid ai acum, banui ca o fi ceva RAID5 md?) din 2x1
HDD(ZFS-mirror daca tii la date, md-linux daca nu prea te doare de
ele) pe care le infingi in ZACATE si aici tii ce e musai sa fie
online(mail,imap, etc);
- pe sistemul ramas(cu 4 HDD-ri), pe ala tii ce nu e critic si nu e
nevoie sa fie online(il pornesti la nevoie, si ca sa faci eventual
back-ri la sistemul cu ZACATE).

  Acum socotim:
- consum sitem ZACATE: 35 W(2xHDD) + 20 W(MB+CPU forjate, ca in idle
ai 8 W)= 60 W(rotunjit)

-consum cu ce ai acum: 200 W

Economie pe 24h = (200 - 60)*24 = 140*24 W = 3360 W

Presupunem ca mai folosesti si sitemul secundar sa zicem 2 ore pe
zi(umflat 200 W *2 = 400):

Economie(si cu sistemul vechi): 3360-400 = 3000 (rotunjit) = 3 KW / 24h

   Daca nu ai date multe catre trebuie tinute on-line, o idee e sa
folosesti SSD in loc de HDD rotational(te poti scoate frumos in 120 GB
daca ai noroc si folosesti ZFS cu compresia activata unde la mail-ri
poti economisi minim 33% spatiu plus un spor la vieza R/W, valabil si
la HDD rotational)

   Dar, evident socoteala trebe actualizata cu noile
cheltuieli(ZACATE/memorie/sursa/etc). Daca ai deja o parte din ele,
suma se reduce.

> Paul

- pentru atasamente tip Office va rugam sa folositi format OFFICE 97;
- nu trimiteti date personale (CNP, copii dupa acte de identitate etc).

 O lista completa cu reguli de utilizare exista la:

http://gw.casbv.ro/forum_smf/index.php?topic=2000.msg3106#msg3106

C.A.S.J. Brasov - B-dul Mihail Kogalniceanu, nr. 11,Brasov
[web-site]: http://www.casbv.ro
[forum]: http://gw.casbv.ro/forum_smf/index.php