On Wednesday 16 October 2013 10:05:25 Iulian Murgulet wrote:
> Buna ziua,
>
>   As vrea ca sa fac un cluster pe IMAP(maildir este formatul la
> INBOX), dar nu am idee daca se poate cum am eu nevoie. Poate ma
> indruma careva in directia buna. Din ce am citit eu, trebuie un
> file-system la care sa aiba access toate nodurile implicate. Ma
> gandesc ca glusterfs este OK pt. asta. Nelamurirea mea este daca pot
> avea mai multe noduri pe care sa ruleze Dovecot ca si server IMAP,
> toate avand acces la acest file-system de retea oferit de gluster.
> Alta problema este autentificarea clientilor la IMAP, dar asta o
> [...]

Autentificarea o faci cu mysql sau ldap, nu ar fi o problema.
Intrebarea e daca vrei sa faci un cluster pentru HA, caz in care ar trebui sa
mearga avand in vedere ca e un singur server care acceseaza mailbox-ul la un
moment dat, sau vrei sa distribui incarcarea pe mai multe imap-uri . Aici nu
stiu exact cum e cu lock-ul, cred ca depinde si de glusterfs (n-am folosit)
dar in principiu un user e oricum conectat la un singur server, daca nu se
conecteaza din doua parti ( de ex client de mail si webmail). Si mai e
intrebarea daca vrei sa distribui userii random pe servere sau sa se conecteze
mereu pe acelasi server ( de ex daca ai useri in Bucuresti si Craiova sa se
conecteze fiecare pe serverul din locatie)