În 2015-02-02 18:08, Alex 'CAVE' Cernat a scris:
> salutare
>
> inainte de a ma apuca de la zero si a face din bucati (unde probabil
> voi
> si ajunge pana la urma :-P) hai sa pun o intrebare:
>
> o solutie de storage pentru acasa, 3-4 harduri, ZFS (musai) - daca mai
> recomanda lumea ceva cu snapshot-uri la nivel de fs (nu de partitie),
> sunt dispus la noutati, dar n-am mai auzit de nimic functional (n-am
> testat la btrfs prea tare, dar ala ultima data era in mega-beta, deci
> nu
> se pune)
> [...]

Eu am acasa 2 serververe de genul asta. Unul il folosesc pt teste in
principal si pt backup-secundar(il tin sub masa in dormitor), al 2-lea e
pt. backup-primar pentru mine si niste prieteni(sta pe frigider). De pe
primar saptamanal fac copii pe secundar. Ambele sunt home-made cu cpu
AMD, 6 sATA pe secundar, 4 sATA, ambele cu 8GB RAM, pe secundar am 4x2TB
raidz2, pe primar am 3x1 TB raidz1 + 1 SSD(slog si cache pt zfs).
Serverul secundar sta intr-o priza de 220V cu WiFi(programabila, fiecare
gaura on/off, sau on-demand fie prin ssh pe ea fie prin pagina ei web,
cu inchidere automata daca tensiunea < 200 V sau > 240 V, sau curentul >
10 A - masoara si puterea,defazajul,curentul consumat atat instant cat
si lunar)

   Pe secundar am serviciile astea(cpu AMD Phenom(tm) II X4 810):
- iscsi server
- AoE server
- samba(prin care export toate snapshot-le facute in ZFS)
- containere openvz cu diverse(owncloud server - am cam 3 laptop-ri si
inca un PC care au clientul de owncloud, um webmail care imi colecteaza
mail-le mele si ale familiei, un altul cu transsmission pt toren-ti)
- LUKS peste un zVOL(se copie de pe serverul principal de backup prin
BDsync)
- KVM(pentru teste)
- mediatomb(dlna - filme si poze personale, posibil de vazut pe
telefon/TV/laptop/tableta)
- snmp/cpufreq(minim 800 Mhz, cand nu e folosit)/smartd

Ambele servere nu sunt zgomotoase, cel secundar este pornit/oprit
automat de priza in anumite intervale orare, sau la cerere, de pe mobil.
Ambele le am de mai bine de 1 ani in functiune. Eu folosesc pe cel
secundar HDD-ri de tip Video-Survelliance(f. silentioase si destul de
rapide - ST2000VX000). In plan am sa-mi fac in si owncloud partea de
agenda de telefon/contacte. Am adunat documentatie, dar nu am apucat sa
finalizez. Acum, daca ar fi sa-l fac din nou, as lua memorii cu ECC(care
de regula merg pe AMD, din ce am testat eu) si o placa de baza cu 8
porturi sATA si o carcasa mai incapatoare(sa intre 6 HDD-ri in ea)

   Strict pe partea de ZFS, am pornit cu un mirror(2x2TB), apoi am migrat
catre raidz1(3x2TB) si am ajuns la raidz2(4x2TB), fara sa pierd datele
din pool. Planul este sa trec la 5x2TB, sau poate sa fac inca un pool
mirror cu 2x3TB.

Dau mai multe detalii daca e nevoie.

- pentru atasamente tip Office va rugam sa folositi format OFFICE 97;
- nu trimiteti date personale (CNP, copii dupa acte de identitate etc).

 O lista completa cu reguli de utilizare exista la:

http://gw.casbv.ro/forum_smf/index.php?topic=2000.msg3106#msg3106

C.A.S.J. Brasov - B-dul Mihail Kogalniceanu, nr. 11,Brasov
[web-site]: http://www.casbv.ro
[forum]: http://gw.casbv.ro/forum_smf/index.php