On 02/05/2015 08:25 AM, newbielinux wrote:
> Buna Dimineata listashi,
> Am nevoie sa download-ez ceva cu torrenti.Viteza de download e acceptabila,
> 1.5 Mb/sec.
ce conexiune e asta, ca doar 1.5Mbps e deja putin pt ce se
practica/ofera in romania zilelor noastre ?

> Problema e ca daca functioneza bine client-ul de torrent, si
> functioneaza bine cum am spus, atunci restul activitatilor cesolicita
> conexiunea la internet sunt muuult incetinite.Eu in casa am doua conexiuni la
> internet, independente, conectate la un computer, prin doua placi de retea,
> evident.Pina acum pentru activitati de internet am folosit una din cele doua
> conexiuni disponibile, cum v-am spus.
> Solutia cu reducerea vitezei de download a torrent-ului nu vreausa o
> folosesc, ci vreau, m-am gandit, sa "storc" ambele conexiuni de internet la
> maxim, daca e posibil.
E posibil. cCea mai simpla solutie ca sa folosesti la maxim ambele
conexiuni simultan este sa pui ruta default prin ambele conexiuni. de
pilda daca ai GW1 de la ISP1 si GW2 de la ISP2, ai nevoie de o ruta
default de forma:

         default via ISP1 dev eth0 via ISP2 dev eth1

Daca nu vrei sa imparti 50/50 traficul, poti folosi parametrul numit
"metric" care adauga o pondere fiecarei conexiuni. Gasesti in
documentatia pt iproute2 ( la sectiunea ip route add / ip route replace
) cum anume se procedeaza.
Teoretic , dupa ce stabileste o anumita interfata de iesire pt o
conexiune, kernelul o va folosi pt toate pachetele de tip RELATED
(asociate aceleiasi conexiuni ) asa ca nu risti sa arunce aleatoriu prin
ambele interfete pachetele unei conexiuni deja stabilite si astfel sa
faca astfel prastie din ea.

> Intrebarea mea ce v-o adresez, avind rugamintea unor raspunsuri:
> pot sa directionez (linux bineinteles) traficul  generat de clientul
> de torrent printr-o placa de retea iar restul traficului de internet,
> SAU macar firefox, prin cealalta placa de retea/conexiune de
> internet ?Multumesc foarte mult inca de pe acum pentru raspunsuri !
> O zi buna  !!
Da, se poate si ai mai multe optiuni. Iata doua mai jos
a) sa folosesti utilitarul numit tc ( traffic control ) cu care sa faci
ceea ce se numeste "traffic shaping". povestea e lunga asa ca o sa il
las pe google sa te indrume mai departe. era metoda la moda pe cind
trebuia impartita banda putina la clienti multi

b) sa iti definesti politici de routing care sa tina cont de tipul de
trafic facut la fiecare moment. in principiu ceea ce iti doresti este
descris la http://www.lartc.org/howto/ si in particular in capitolele 10
si urmatoarele. In esenta ai 2 variante
     1) marchezi pachetele care sint destinate porturilor 80 si 443 (
browsing ) cu un MARK special si apoi cu iproute2 ghidezi aceste pachete
astfel incit sa fie expediate prin a 2-a conexiune
     2) alternativ poti sa te bazezi pe faptul ca iptables stie sa faca
match per UserID si sa folosesti 2 useri pe calculator. Unul pt orice
numai torrents nu ( ale carui pachete sint marcate cu MARK1 si rutate pe
interfata 1 ) si altul pt torrents ( MARK2-> interfata cealalta). pe
care o consideri implicita ramine sa alegi tu.
     3) teoretic merge si sa faci match per processID si in consecinta
ai putea proceda de exemplu astfel ( presupunem eth0 pt trafic implicit,
eth1 pt torrenti )
- definesti ruta default prin eth0
- pornesti clientul de torrents
- vezi din lista de procese ce pid a fost alocat pt clientul de torrents
- folosesti iptables pt a marca pachetele cu acest pid
- folosesti iproute2 pt a ruta via eth1 pachetele marcate de catre
iptables la pasul anterior

Banuiesc ca or mai fi si alte metode dar astea imi vin acum rapid in
minte . Teoretic se poate face o clasificare a pachetelor mult mai
inteligenta decit am descris mai sus (si sa te bazezi mai mult de
mecanismul de connection tracking) dar e de citit si muncit, ultima oara
cind am citit despre asta solutiile nu erau chiar banal de implementat