On Sunday 24 May 2015 07:52:50 Cristi Mitrana wrote:

>  Din experientele avute pana acum, singurul impediment pentru o astfel
>  de situatie este Outlook - care nu stie decat Exchange pentru partea de
>  calendar.

Cred ca "noul Outlook" (2010/13) suporta ActiveSync. Nu stiu cat de bine, eu
am facut doar un test rapid (accesat agenda, adaugat un user, vizualizat in
roundcube, end test). Nu am in parohie utilizatori intensivi, cel putin
momentan.

> Pentru Thunderbird/alti clienti care stiu de Caldav, poti sa
> implementezi ceva gen Davical sau Radicale (Radicale.org). Mai nou,
> Cyrus Imap are suport de CalDav si CardDav si poti avea un singur cont
> de mail pentru toate facilitatile (mail/contacte/calendar).
>
>  Pentru partea de mobil, cam toti clientii stiu de ActiveSync si exista
>  optiunea de a folosi ZPush ca un proxy peste IMAP/CalDav. Poti folosi
>  direct si CalDav pentru a adauga calendarele pe mobil, dar AFAIK
>  Android nu are suport 'nativ' si trebuie sa instalezi un
>  client/aplicatie in plus.

Kolab a renuntat la Z-push in favoarea syncroton, zic ei ca e mai rapid si
cred ca e si mai elaborat. Nu stiu daca Z-push merge si pentru
calendar/agenda. Unele telefoane nu merg cu kolab, din cate am observat cele
care au facilitati suplimentare de gen resetare remote a dispozitivului in caz
de furt incluse in client. Ca LG-ul meu . Nu poti finaliza wizard-ul de fapt,
sunt convins ca altfel ar merge. Pe i-phone merge :) . Exista si clienti
third-party ca Nine, care merg foarte bine.

kolab2 a avut si o tentativa de client nativ pentru Android, din pacate e
abandonata in favoarea ActiveSync; recent am vazut ca mai incearca cineva sa
scrie un client pentru kolab3, vedem ce iese. De asemenea exista un plugin de
thunderbird (pt kolab3) , dar nu e prea reusit, a ramas si el abandonat ( la
asta facusem si eu niste patch-uri) in favoarea calDav. Desi mie mi se pare
mai interesant sa iei datele direct din imap, fara sa le mai plimbi prin
calDav , daca tot sunt disponibile. Din pacate cred ca pentru asta ar cam
trebui rescris :)

>  Daca nu te intereseaza sa fie neaparat open source si vrei sa
>  cheltuiesti ceva bani, atunci poti incerca Zimbra/Zarafa care au
>  incluse atat CalDav/IMAP, dar care au si conectori de Outlook astfel
>  incat sa poti integra partea de calendar si in acelasi timp au inclus
>  ActiveSync pentru terminalele mobile.

kolab e free :)   O vreme au folosit binary connector ( care nu era free)
pentru Outlook, nu mai stiu in ce stadiu se afla proiectul. Dupa cum ziceam,
acum pare ca merge cu ActiveSync, cu unele limitari ( un singur calendar, o
singura agenda). DAr cred ca asta e limitarea ecosistemului Exchange,m asa ca
nu ar conta :)