On 18/6/2015 5:08 PM, Vali Dragnuta wrote:
> 1.Daca excluzi java doar pentru ca java atunci esti mai tut decit pari.
cand o sa vad ceva functional cum trebuie in java, mai vorbim; oricum
una din cerinte la 1) era cat mai low profile, deci java exclusa din
principiu (sau poate mai nou java low profile nu mai e un oxymoron si eu
nu am aflat inca ... )
da, stiu ca multa lume 'buna' foloseste la greu hadoop/hdfs care are la
baza java, dar la ce gust amar mi-a lasat intotdeauna 'balega de java'
(TM, am picat si un examen cu expresia asta) mai trebuie sa treaca
destul timp incat sa imi treaca alergia; mai vorbim dupa cativa ani ...
ps: chrome-ul e noul javra :P (asta ca subiect de discutie pentru maine)
pps: am mai vazut intr-o prezentare comparata de dfs-uri la xtreemfs
trecuta java la cons, deci nu sunt singurul nebun de pe planeta :-P
> 2.Am testat si eu si ceph si gluster, la fiecare am gasit cite ceva care
> m-a oprit (deocamdata) sa implementez mai departe. For the record eu
> caut pentru a tine volume de masini virtuale pe ele.  Gluster is getting
> there, but still no cigar.La gluster spre exemplu un issue era ca
> writerul (clientul) scria simultan ambele copii ale datelor (adica daca
> ai un volum cu o replica, in momentul in care scrii ceva scrii in 2
> locuri simultan, injumatatind performanta de scriere pt ca banda e in
> general limitata. Intr-o oarecare masura, depinzind si de hardware poti
> [...]
am crezut ca mi se pare mie chestia asta la gluster sau macar ca s-a mai
schimbat treaba intre timp (mai nou se lauda ca au facut sau sunt pe
cale sa implementeze chunk-ing-ul); problema principala la gluster in
varianta low cost e ca vrea brick-uri cat mai asemanatoare si ca nu poti
jongla foarte mult cu numarul brick-urilor (in nici un caz nu pui 1-2-3
si mai departe sa-si faca el treaba, trebuie musai 2 * n, 3 * n si de
marimi cat adunate intre ele pe grupuri sa ajungi la sume asemanatoare)
oricum la masini virtuale deja vorbim de scriere random care mai
complica putin datele problemei; eu cautam pentru stocare de obiecte
(poze, video, arhive etc), exclus masini virtuale si/sau baze de date,
care necesita un tratament mai special

> Implementari viitoare de glusterfs vor avea un mecanism ceva mai elegant
> in care scrii catre un nod si nodul la rindul sau propaga datele catre o
> replica.
asa sa fie ...
> 3. Nu am apucat inca sa testez asta, poate in perioada urmatoare.
> https://en.wikipedia.org/wiki/BeeGFS
mi-a trecut prin fata ochilor, nu mai stiu de ce l-am exclus (la ce
lista de DFS-uri am vazut in ultimul timp, nu am retinut chiar totul);
cred ca setup-ul era mai complex, si atunci daca tot vorbim de ceva
profi atunci ceph-ul parca parea cu mai multe facilitati
asa ca DFS mai era si cel de la fraunhofer (care vorba aia, e un nume),
nu mai stiu cum se numea ca si la astia e moda de a schimba numele
produsului la greu

Alex