On 20.10.2015 14:39, Alex 'CAVE' Cernat wrote:
> salut
>
> iar ma apuca ideile si intrebarile de baraj, asa ca, desi nu e vineri,
> sa incepem :-P
>
> daca pe geamuri au reusit sa faca un sistem de 'previous versions'
> destul de normal la cap, pe linux nu prea am vazut (sau poate nu am
> cautat destul) ceva asemanator.
>
> asa ma gandesc la doua solutii:
> 1. zfs snapshots, care merge excelent, dar e orientat pe filesystem
> (adicatelea la o interogare de genul da-mi ultimile / toate versiunile
> unui fisier e cam jale, mai ales in functie de cat de des se fac
> [...]

Nu chiar ce întrebi tu, dar o vreme am avut un sistem care făcea asta
mulțumitor: Dropbox.  Aveam ~/Documents, ~/.config, ~/.mozilla și multe
altele ca linkuri simbolice către directoare în ~/Dropbox și clientul
lor îmi făcea sincronizare instant în norișorul Dropbox.  Acum câțiva
ani am și scris ceva mai substanțial în OpenOffice, iar versionarea lor
(la câteva secunde și care merge 30 de zile în urmă) mi-a salvat
documentul de câteva ori de la niște editări distructive stupide.

Mno, toate bune și frumoase, până când au rescris clientul lor în QT și
a început să mânce la memorie de întrecea și Chromium cu zeci de taburi
deschise.  În plus, mai e și o problemă de securitate cu Dropbox și alte
soluții asemenea, că nu criptezi tu cu o cheie privată ce pui în
norișorul lor și ei au acces la fișierele tale.  Iar când au scăpări în
privința asta (ceea ce deja s-a întâmplat în cazul Dropbox), e nasol!
Pe de altă parte, au autentificare în doi pași:
https://www.dropbox.com/en/help/363

Ideal aș vrea un Dropbox, cu un client light, open-source, în care
fișierele să fie criptate, precum e la Mega acuma: https://mega.nz/.
N-am găsit însă așa ceva…  mega.nz îl folosesc în principiu pentru
backup-urile mai rare, pentru că clientul open-source în linie de
comandă (megatols) e cam limitat.  Pozele de pe telefon le sincronizez
la copy.com (manual, dar se poate și automat, ce-i drept), iar fișierele
de configurare, profilul SeaMonkey, parolele, cheile șamd. le
sincronizez între desktop și netbook, cam la câteva zile.

La NILFS m-am uitat mai demult și nu m-a convins…  Degeaba am versiuni
anterioare local, de se întâmplă ceva cu partiția respectivă ori cu
HDD-ul, le-am pierdut pe toate.  În plus, pare imatur FS-ul, n-aș avea
încredere să-l folosesc pentru /home, din ce văd momentan la
http://nilfs.sourceforge.net/en/current_status.html.  Da' poate suflu io
în iaurt, după ce m-am fript cu ciorba de ReiserFS acum vreo 10 ani (din
fericire, nu pentru /home, cred că doar /usr aveam pe reiserfs, că era
sensibil mai rapid).  Apropo, folosește cineva NILFS pe aici?