Educatia Romaneasca are o duda maaaare cat  "capul la cal".
Vor profesorii si Invatatorii sisteme de calcul in clase.
Cand am preluat scolile prin contracte sa le repun infrastructura
informatica la punct am dat de filme , muzica si alte traznai . Sa nu zic
ca pe partitia D gaseam copiate jocuri ce mergeau rulate prin copiere.
HalfLaif , Cantar-Straik , Fleshuri cu joculete .....
Unde mai pui ca profesorii aveau tone de mp3-uri pe sisteme si DVD-uri
rip-uite .

Vine  je  si pentru a limita faza cu jocurile ,la intelegere cu conducerea
scolii punem Linux Mint in salile de clasa.
Login cu user si pass ( nuca nu era posibil siin  Windows faza asta ) dar
elevii sunt mai destepti ca profesorii la Winblows.
Drept pentru care , unii profesori puneau elevii sa le scrie lucrarile sau
ce aveau ei de scris.
Am pus ultimul LibreOffice  , am pus de test si un Kingsoft Office ca tot e
in faza alfa 20 si conform EULA a lor poti sa il folosesti . nI fine .

Un Audacious si un Smplayer .

Acum trebuie imprimantele instalate si cum nu au net la clasa trebuie sa ma
refugiez in ceva birou care are net si sa incep sa le manaresc de acolo.
Suport de imprimanta exista ca au Epson , HP si Canon . In fine . Desi
racnesti ca o vita sa nu ia imprimante cu cerneala / CISS ca in vacanta nu
vine nici dracu' sa listeze si intoamna vor lua o alta imprimanta , naiba
te asculta.

Buuun , toate bune si frumoase.

Replica profesorilor :  Stiti , pe noi nu ne prea incanta acest Linux.

Dupa ce ii pui sa semneze si declinarea raspunderii si ii responsabilizezi
dandu-le In Scris ca nu au voie sa copieze fonograme simateriale ideo
aflate sub incidenta legii de autor in caz de control ei fiind direct
raspunzatori de ceea ce este pe sisteme , intorsatura la 180 d egrade  si
scandal cu gura pin ala urechi. Ca de ce sa plateasca ei amenda ?
Apai , daca matale esti intr-o firma si copiezi pe sistemul firmei ,muzica
si filme ( softuri nu prea mai poti ca nu te lasa sistemul ) vrei s
aplateasca patronul ca tu asculti Minuni , Salamuri si alte cele ? Ba mai
mult , dai test elevilor si tu zici sa te delectezi cu un film.

Nu le place nici Kingsoft Office si nici LibreOffice.

Le faci nota explicativa in care xplici ca nu mai virusezi sistemul ca boul
cu stickurile plimbate pe la 20 de sisteme.
Encrypterele nu prea au loc in Linux si esti cu 10 prezervative pe sistem.

Indoctrinati cu windows pentru cateva documente , prezentari si ceva
muzichie de sarbatori.

Ah , acum vor si internet la clasa.