On Wednesday 30 August 2017 18:04:47 Petru Rațiu wrote:
> "net.ifnames=0" la kernel parameters si te lasa in pace. Asta de la udev ti
> se trage, nu de la systemd (tot lennartism da' meciul asta cu udev a fost
> acu mult mai multa vreme, si sincer devfs sau ce era inainte era mult mai
> horror).

Nu ştiu, eu acum m-am lovit de el, de fapt am tras de wheezy multă vreme....
In general nu mă încântă să mă abat de la tipicul distribuţiei, pentru că nu
ştii când apare cine-ştie-ce configurare care uită că există şi opţiunea
net.ifnames=0 şi mi le strică. N-aş avea nici împotriva noului sistem ceva,
doar că am observat că e mult mai dificil să le identifici cu numele astea
dubioase, nuştii nici câte sunt din prima etc....  Înainte erau legate de MAC,
poate o fi fost o problemă dar erau foarte uşor de controlat: schimbai placa,
schimbai MAC-ul in udev rules şi totul era ca înainte. De parcă era greu să
facă un set de reguli ca să facă un symlink la eth0, eth1 etc. Poate fac eu.
E în spiritul zilelor noastre să rezolvi problemele pe care nu le ai, când
alea pe care le ai sunt mai greu de rezolvat  :)

> Detalii la
> https://www.debian.org/releases/stable/amd64/release-notes/ch-whats-new.en.h
> tml#new-interface-names si in /usr/share/doc/udev/README.Debian.gz .
>
> Also, poti folosi binemersi sysvinit si in stretch, ba chiar poti face
> preseed sa nu-l instaleze de la inceput. Mai sunt ici-colo cativa
> maintaineri care s-au indragostit foarte tare de unitfiles da' in general
> n-ai probleme. Devuan aia erau imho niste hipsteri f. zgomotosi, n-a iesit
> nimic notabil (sau oricum nu production-ready).

Da, am văzut şi eu că bat pasul pe loc, dar mă gândeam că fiind doar nişte
pachete recompilate, n-ar trebui să fie mare brânza, însă văd că e.