On December 12, 2017 8:18:29 AM GMT+02:00, Mihai Badici <mi...@badici.ro> wrote:
> [...]
>la mine de acasă ( nu mai aveam telefon fix de 10 ani! :) )
>
>Din când în când, amicii care scanează fără încetare reuşesc să facă să
>sune telefonul aiurea.
>
>M-am tot uitat la log-uri şi cel puţin impresia mea e că se întâmplă
>aşa: atacatorul trimite invite-uri la întâmplare, telefonul meu
>răspunde
>cu IP-ul după care deschide o sesiune directă pe IP-ul de acasă. Deci
>una din variantele pe care le pot aplica este ca acasă să blochez din
>firewall pachetele care nu vin de la PABX-ul meu.
Corect. Fa-o. Vezi daca vers de firmware pe care o ai pe tel e recenta si daca
ai in ea posibilitatea de a face tunele (Openvpn).. Daca ai, configureaza-l
astfel incit sa nu mai fie expus pe net direct si sa se lege la PBX prin vpn.
Eu am de aproape 6 ani un freePBX cu citeva sute de tel Yealink pt colegi si
citeva polycom pt conferinte. Regulile pe care le-am aplicat sint:

Regula nr 1: nu lasa deschis accesul spre PBX decit catre cine chiar are voie
sa il acceseze. Daca poti sa ii pui in fata si un snort, do it
Regula nr 2: nu lasa telefoanele sa comunice decit cu centrala ta
Regula nr 3: pt telefoanele din sedii cu care nu exista deja tunele
site-2-site, telefonul are tunel Openvpn cu freePBX direct din telefon.

> [...]
>
>1. Scenariul meu e comun, s-a mai lovit cineva de situaţia asta? Am mai
>avut telefonul ăsta înregistrat la ekiga ( îl folosea maică-mea pentru
>convorbiri în USA) şi problemele erau similare, de asta la un moment
>dat
>am renunţat la el ; dar nu m-a interesat prea mult pentru că nu eram eu
>administrator la ekiga :)
>
>2. Există măsuri mai eficiente, de genul să nu răspunzi la INVITE decât
>la extensiile autentificate? Sau poate scenariul e diferit şi greşesc
>eu? ( m-ar interesa să pot rezolva problema "de la rădăcină", respectiv

FreePBXul meu a venit cu fail2ban inclus... dar tot am blocat din firewall
accesul catre el.

> se pare că
>fără
>el eşti oricum mâncat ( nu ştiam cât de mare e amploarea atacurilor pe
>domeniul ăsta) dar fail2ban ajută la alte chestii...
E fff mare pt ca baietii incearca sa gaseasca tel/centrale neprotejate iar apoi
vorbesc ei pe banii tai.