On 06/07/2018 12:11 PM, Petru Rațiu wrote:
Hello,

Pentru ca sunt modern si lucrez de pe un laptop care se plimba prin tot
felul de retele, am cedat la peer pressure si l-am lasat pe Network-Manager
sa se ocupe de retea. Si atata timp cat n-am pretentii care sa depaseasca
"pe unde ajung la facebook" e super de treaba, dar cand incep sa am
intrebari mai stufoase ne suparam si ne injuram.

Ultima problema e ca se ocupa de resolv.conf cu totul si daca vreau sa
scriu eu ceva in el in afara de ce-i pasa lui (nameservere) ma lasa cu
ochii in soare. Tin minte ca fratele lui mai batran numit resolvconf avea
posibilitatea sa scriu niste linii in
/etc/resolvconf/resolv.conf.d/{head,tail} niste linii pe care le punea in
probabil folosesti debian/ubuntu

fisier de cate ori il refacea, dar la n-m n-am gasit acest feature. Am
gasit o propunere cu hookuri de dhclient dar n-as vrea sa depind de el pt.
situatiile unde n-am dhcp.
vezi https://developer.gnome.org/NetworkManager/stable/NetworkManager.conf.html
la main section, dns=dnsmasq
nm va porni dnsmasq ce il poti customiza cu fisiere in
/etc/NetworkManager/dnsmasq.d/

Personal prefer sa rulez dnsmasq standalone cu nm setat sa intrebe localhostul

Adrian