On 07/21/2018 01:51 AM, Andrei Pascal wrote:
On Fri, Jul 20, 2018 at 10:52 PM Adrian Sevcenco <adrian.sevce...@cern.ch>
wrote:

On 07/20/2018 09:14 PM, wo...@prolinux.ro wrote:

Eu de pilda am sedii cu doar 1-2 ip-uri publice si ma astept ca ISPul sa
se asigure ca ip-urile asignate de el mie nu le utilizeaza altcineva.
Solutiile se discuta in fct de ce/cite echipamente au adrese publice,
cum sint interconectate samd
noi avem un /25 si un /26 , iesirea se face prin rutare statica in
switchul de edge (echipament propriu)
totul e o balta comuna (nu avem ip-based sau mac-based vlans) in care
circula si retelele private
sunt 19 folosite in /26 si 26 in /25
trebuie sa fie o solutie ce sa se preteze si pentru ipv6

Multumesc!
Adrian

În calitate de trădător de cauză sfântă io zic c-ar fi mult mai înțelept să
faci/faceți olecuță de ordine în haosul ăla. Pot înțelege că infrastructura
a crescut "pe genunchi", dar cred că ai suficiente cunoștințe și de
rețelistică și de altele pentru a înțelege la ce poate duce "haloimăs"-ul
ăla pe termen mediu sau lung...

Am și io doi cenți și vreau să-i beu, da' uite că-i arunc aciulea.
Mai pune te rog inca 2 centi si spune-mi cam la ce te gandesti :)
ca haloimasul e asa de mare si fara nici o regula ca nici nu stiu de unde ar trebui pornit. (btw, institutul nu are departament de it iar regulamentul de folosire al retelei e ceva facut sa fie, nu a fost dus spre cunostinta angajatilor ce sa semneze pentru el... si nici nu mai stiu daca am prevazut obligativitatea inregistrarii mac-urilor in el sau a fost abandonata ideea ca nu am reusit sa o impingem managementului)

Merci mult!!!
Adrian