Salut,

  Am o retea intr-o mica firma cu vreo 20 de calculatoare. In ultima luna firma a fost listata de mai multe ori pe Spamhaus, care pretinde ca a depistat conexiuni de la IP-ul nostru la un sinkhole pe portul 80. Pt curiosi, Spamhaus zice ca adresa de sinkhole e 184.105.192.2, care corespunde unui botnet controlat de la 'differentia.ru'. PC-urile interne au antivirusi si update-uri la zi, nici unul nu spune nimic. In momentul de fata cele 20 de PC-uri se conecteaza la internet printr-un router TP-Link.

In reteaua interna exista si un server Linux care ofera servicii de mail/web/etc pentru domeniul firmei. Ma gandesc sa pun Linuxul pe post de router si sa incerc sa aflu care statie de lucru initiaza conexiuni spre IP-ul mentionat de Spamhaus. Am nevoie de o sugestie referitor la ce s-ar putea folosi pentru a monitoriza traficul prin router. Imi trebuie ceva care sa inregistreze perechi de IP-uri sursa (interna) - destinatie. As putea sa crosetez niste scripturi cu tcpdump sau iptables, dar ma gandesc ca probabil exista deja ceva gata scris. Idei ?

Multumesc,

Mihai