On 6/26/20 7:48 PM, Adrian Popa wrote:
Ok, mulţumesc amândurora pentru sfaturi/idei.

Încă o întrebare legată de ansible. Să zicem că îmi definesc propriile
playbook-uri în care îmi fac deploy la aplicaţie. Cum e mai bine - fac
deploy de mână pe un server de test şi testez că merge acolo după care mă
uit prin history şi scriu playbook-ul, sau încep să scriu playbook-ul şi îl
tot rulez/modific până merge aplicaţia? Care e mai productiv mod de lucru?
pai vezi ca exista
-C, --check           don't make any changes; instead, try to predict some
                        of the changes that may occur
  -D, --diff            when changing (small) files and templates, show the
differences in those files; works great with --check

;)

dar in principiu nu ar trebui sa fii surprins de nimic ca iti scrii taskurile de mana .. mai intii iti scrii "piesele de lego" (taskurile)
si apoi le combini .. un task poate sa includa si alte taskuri
astfel un playbook e doar o constructie de lego

sfatul meu e mai intii sa citetesti si sa lecturezi usor searchuri de "ansible howto" pe google :) pana sa pui mana sa faci diverse

estimez un max 12 ore de documentatie pentru a incepe sa scrii taskuri
si apoi pe masura ce iti traduci "vreau ca masina sa aiba aceasta stare" in taskuri individuale ce apoi le compui, o sa fii din ce in ce mai comfortabil cu ansible :)

Succes!
Adrian

P.S. vezi ca multe/majoritatea modulelor din pagina cu module are si exemple de folosire

On Fri, Jun 26, 2020 at 3:56 PM Adrian Sevcenco <adrian.sevce...@cern.ch>