On Sun, Aug 29, 2021 at 8:07 PM Paul Lacatus <p...@paul-lacatus.ro> wrote:

> {...snip...}
> Am reusit sa creez imagine cu dd rescue (GNU) fara nici un badblock si
> sa scot datelecare me interesau . Cu toate astea SD e RO
>

> Multumesc
>
> Paul
>

> FYI, SD cardurile sunt bazate pe NAND flash, care e cea mai mizera si
nefiabla memorie flash ever, drept care acum e "managed", respectiv memoria
e un pic (accent pe "un pic", chinezii nu se omoara la cardurile normale sa
puna prea mult) mai mare decat capacitatea declarata si controllerul
realoca in mod transparent blocurile complet defecte sau cu "bit-flips".
In momentul cand controllerul nu mai are spatiu de manevra face
dispozitivul R/O, se intampla si la eMMC si la SSD-uri sau orice altceva
bazat pe NAND flash.
Orice chestie care logheaza/stocheaza sau scrie pe un SD card fara al roti
in mod regulat e o problema care astepta sa se intample.

Mircea "Tesla a intalnit deja problema" C.