La 13.08.2023 20:12, Paul Lacatus via RLUG a scris:
Salut,

As vrea sa experimentez un pic IPv6. Am doua conexiuni la internet acasa, FTTH NextGen  si Vodafone fost UPC prin cablu TV cu modem Docsis. NextGen nu a auzit de IPv6 catre clienti. Au auzit ceva zvonuri ca Vodafone (UPC) ar permite dual stack IPv4 si IPv6 dar nu implicit.  Deocamdata folosesc conexiune VDF ca back-up cu routerul in Bridge si fail-over pe un EdgeRouter

Stie cineva mai multe detalii ?

Paul

Salut,

Probabil nu o să fie prea util ce scriu acum.  Cândva anul trecut m-am trezit că aveam IPv6, în schimb nu mai aveam IPv4 rutabil (îmi dăduseră un IP intern).  Îmi activaseră și opțiunea să pun modemul în bridge, așa că am activat IPv6 pe routerul Asus din spatele celui de la UPC și totul mergea minunat.  Două zile mai târziu nu mai aveam net deloc, nici IPv4 nici IPv6, iar la suport nu răspundea nimeni (pur și simplu mă lăsau să aștept pe fir și la un moment dat se închidea).  Am dat un hard reset la modem și a revenit la setările obișnuite, IPv4 rutabil only și fără opțiunea de bridge, dar cu DMZ (care dispăruse când a apărut bridge).

Anul asta am sunat la suport și am întrebat dacă îmi pot activa IPv6, au zis că da, dar să schimb modemul că am unul vechi care nu suportă (îl am pe cel vechi de max 300 Mbps).

Presupun că făceau teste și mi l-au activat din greșeală, dar cred că dacă dai telefon la suport pot să ți-l activeze.

Între timp am trecut la Digi și am IPv6 by default, așa că nu îmi mai pasă.

Viorel.