MEMBRII SI EXPERTII RAPORTULUI TISMANEANU SI-AU PIERDUT CREDIBILITATEA

From: "C Dobre"

To: "Vladimir Tismaneanu"

Subject: Re: Despre Greva minerilor din Valea Jiului reflectata in RAPORTUL FINAL de CONDAMNARE A COMUNISMULU
Date: 25 December 2006 01:41

Domnule Tismaneanu,

Re: Raspuns la mesajul Dvs din ziua de duminica, 24 decembrie 2006

In primul rand doresc sa precizez ca nu cunosc cine sunt expertii si membrii CP (Comisiei Prezidentiale) care "au scris partea respectiva" (despre Greva minerilor din Valea Jiului 1977). Singurul "expert" al CP cu care am avut convorbiri telefonice si schimburi de mesaje, via e-mail, despre Revoltele mineresti din Valea Jiului 1977 a fost doamna Ruxandra - Mihaela Braga (Rexandra Cesereanu - nume literar). Colaborarea mea cu doamna Ruxandra Cesereanu a fost un adevarat fiasco concretizat prin minciuni (din partea doamnei) si jigniri teribile de ambele parti. Daca priviti peste tot ce a publicat doamna R. Cesereanu despre Greva din 1977 veti vedea simple compilari a ceea ce au scris si publicat altii dar in special preluarea defaimarilor publice la adresa mea si prelucrarea acestora in mod personal si machiavelic si cu unicul scop de a ma lega si mai strans de/la stalpul infamiei publice. Intr-adevar, trebuie ca cineva, gen doamna Cesareanu, sa fie expert in minciuna si s-o indoaie precum fierul - la - forja incat sa-si permita sa scrie public despre mine astfel: ".cazul Dobre este emblematic pentru actiunea de spalare a creierului care a izbutit, la nivelul maselor, in Romania comunista." ;"Dobre a dovedit tipica 'obedienta de robot' pe care a mizat regimul communist pentru a spala creierul poporului roman". "Expertul" Cesereanu al CP a recunoscut public ("ZIUA de Cluj"):"Nu am lucrat in arhive". Asadeci, "expertiza" doamnei Cesereanu a avut la baza doar compilari si zvonistica. PACAT. Repet ceea ce am scris in mesajul trecut, despre Greva minerilor din Valea Jiului reflectata in Raportul Final (inclusiv "literatura de specialitate" citata la subsolurile paginilor): totul este MINCIUNA si REA CREDINTA.
Ma repet: PACAT.
Am spus repetat PACAT deoarece:

1) ca victima a regimului criminal comunist dar si celui neo-comunist instalat la putere in decembrie 1989 (am fost 13 ani in exil intern si 17 ani in exil extern, unde ma aflu si acum), membrii si expertii CP ar fi trebuit sa realizeze ca suntem de aceeasi parte a luptei de deconspirare si condamnare a comunismului si neo-comunismului din Romania;

2) ca, prin rolul meu unic de organizator si conducator al celui mai important protest de masa anticomunist din perioada ceausista, as fi putut contribui substantial si decisiv, prin mediatizare, atitudini publice si texte scrise, impotriva oponentilor si dezavuatorilor Raportului de condamnare a comunismului si neo-comunismului;

3) ca eu si colegii mei grevisti de frunte (cel mai important, Maniliuc Gheorghe - ucis de catre Securitate la numai cativa ani de la Greva pt. ca i-a trantit de pereti pe Gh. Pana si Ilie Verdet) plus MARTURIA MEA ar fi reprezentat DOVEZI ADEVARATE de existenta a crimei comuniste si o "piesa" de rezistenta a Raportului. Minciuna, impostura, patetismul, orgoliul fals, fatarnicia si delirul gretos (reflectate in literatura de "specialitate" din subsolul Raportului cu privire la Greva minerilor din 1977) sunt usor de demontat, repudiat si condamnat;

4) in cazul Grevei din Valea Jiului 1977, repet: cel mai mare si important protest anticomunist din perioada ceausista si care a avut loc inaintea miscarii "Solidaritatea" din Polonia, membrii si expertii CP, inloc sa contacteze (usor de facut) si sa invite la consultari si discutii ADEVARATII EROI ai Revoltelor mineresti si sa se asigure cu declaratiile, marturiile, sprijinul si loialitatea lor, au ALES si HOTARAT sa evite si sa ignore acei eroi si marturiile lor si in mod rusinos si fariseistic sa citeze false marturisiri si falsi eroi. Simplu spus, cine starneste vant culege furtuna. Pe buna dreptate;

5) este de-a dreptul bizara si scandaloasa decizia (a cui oare?) ca cel care a condus si organizat Revoltele mineresti anticomuniste din Valea Jiului, august 1977, sa NU fie invitat sa faca parte din CP sau cel putin sa fie consultat prior la intocmirea si finalizarea Raportului privind MAREA GREVA. Odata ce am fost neglijat, marginalizat si chiar hulit in Raport, sunt de-a dreptul stupefiat ca chiar Presedintele CP imi adreseaza, acum, expresii: "stimate domnule Dobre"; "cu deosebit respect". Doar atat? Nici urma de regret sau scuze pentru felul in care am fost ignorat si marginalizat de catre Comisia Prezidentiala si tratat in Raport? Ce sa mai inteleg?;

6) S-a pierdut ocazia unificarii eforturilor si a dovezilor reale de lupta anticomunista - lupta anticomunista care acum este expusa vulnerabilului si ridiculului prin afirmatia ca "Raportul este perfectibil";

7) inainte de publicare si in special dupa publicarea Raportului, membrii si expertii CP au comis si continua sa comita greseala fundamentala de a nu "impinge" in arena mediatizarii constante si intense a adevaratelor victime ale comunismului si neo-comunismului. NU IN NUMELE victimelor comunismului si neo-comunismului trebuia si trebuie justificat Raportul (care s-ar fi pretins a fi stiintific intocmit) ci PE VIU SI PRIN GURA VICTIMELOR ADEVARATE. Ei, victimile adevarate (atatea cate mai traiesc) trebuiau si trebuie sa constituie dovada, fondul stiintific viu si JUSTIFICATORIU al infierarii si condamnarii comunismului. Impotriva ADEVARULUI nu se poate lupta, impotriva MINCIUNII si IMPOSTURII da.

Domnule Tismaneanu, in mesajul pe care mi l-ati adresat spuneti: "Voi trimite scrisoarea Dvs expertilor si membrilor CP care au scris partea respectiva. Va asigur ca sintem deschisi spre sugestii si vom corecta orice erori ori omisiuni ce ne vor fi semnalate cu date precise si cu acuratete. Va incredintez ca unicul scop al acestei Comisii este sa rosteasca adevarul despe un trecut atit de dureros." Cred ca glumiti! Nu am LAMURIT SI DOVEDIT, in scrisoarea mea catre Dvs. si cu MARTURIA MEA ("impanata" cu documente si inscrisuri originale) ca "expertii" CP nu sunt experti? "Expertii" Comisiei Prezidentiale NU sunt victime ale genocidului comunist din Valea Jiului a anului 1977, NU au avut si nu au acordul victimilor reale ale represaliilor comuniste din Valea Jiului pentru a le reprezenta in fata natiunii romane, NU opereaza cu instrumente stiintifice (cercetare si obtinere de DOVEZI incontestabile) si se fac VINOVATE de minciuna, distorsionare si ascundere a ADEVARULUI prin citarea si sustinerea "literaturii de specialitate" a unor marturii si scrieri mincinoase si perverse. Ei, "expertii" CP, si-au pierdut credibilitatea pentru a "corecta orice erori ori omisiuni" si sa re-scrie "partea respectiva" (Istoria Revoltelor mineresti din Valea Jiului 1977). "Expertii" CP cu "partea respectiva" au statut doar de NUMITI sau ALESI si NU pot sa ma sau ne reprezinte pentru simplul motiv ca nu m-au sau ne-au consultat si nici nu mi-au sau ne-au luat acordul pentru a ne reprezenta. Intrebare, de ce a fost numit sau ales in CP dl Constantin Ticu Dumitrescu (dealtfel pe buna dreptate) pentru a reprezenta "partea" detinutilor politici si NIMENI, repet NIMENI pentru a reprezenta "partea respectiva"? (Revoltele mineresti anticomuniste din Valea Jiului). Cine credeti, domnule Tismaneanu, ca este mai expert cu "partea respectiva" a Vaii Jiului? Membrii si expertii Comisiei Prezidentiale sau cel care a ORGANIZAT si CONDUS, "partea respectiva", a TRAIT "partea respectiva", a fost MARCAT pentru tot restul vietii de "partea respectiva", a trait si facut pe viu ISTORIE POZITIVA si ANTICOMUNISTA? Si daca mai adaug, cu lipsa de modestie, si harul de a nara - har pe care l-am primit de la Bunul Dumnezeu - nu cred ca voi avea nevoie de a delega responsabilitati de reprezentare privind "partea respectiva". Pot sa reprezint eu insumi "partea respectiva", in numele victimelor, la intocmirea de rapoarte, in comisii de investigare, institute, muzee expozitionale. Numai sa vina invitatiile. Daca nu vor veni, nu vor veni. Asta este. Dar nici nu voi delega pe nimeni sa ma sau sa ne reprezinte si sa re-scrie "partea respectiva".

Constantin Dobre
fost conducator al Grevei minerilor din Valea Jiului, Lupeni 1-3 august 1977

 Stimate domnule Dobre: Imi cer scuze ca nu am raspuns mai devreme, dar
 nu am avut acces la e-mail.
[...]
 Cu deosebit respect,
 Vladimir Tismaneanu

 Domnule Tismaneanu,

 Cu referinta la subiectul de mai sus, va informez si va asigur ca totul
 (inclusiv "literatura de specialitate" citata la subsolurile paginilor)
 este MINCIUNA si REA CREDINTA.

 DESPRE MINCIUNI SI RELE CREDINTE

 1) Nu exista si Nu a existat vre-o mina in Valea Jiului cu numele
 "CAZDA" (pagina 347, ultimul parafraf);

 2) Nu este adevarat ca exista DOAR "trei marturii ale unor participanti
 directi" la Greva minerilor din Valea Jiului 1977 (pagina 347, ultimul
 parafraf). EXISTA si MARTURIA MEA in cartea "Lupeni '77: Sfanta Varvara
 versus tanti Varvara" / Mihai Barbu, Marian Boboc - Deva : Editura
 Corvin, 2005 / ISBN 973-622-233-0 / Ed. II. Pe coperta din fata a cartii
 sta scris: "Lupeni '77 Plus 20% PRIMA RELATARE A GREVEI SCRISA DE CHIAR
 LIDERUL EI, MINERUL CONSTANTIN DOBRE"
 Cum sa calific, domnule Tismaneanu, "scaparea" de a fi mentionata in
 RAPORTUL FINAL marturia mea? Sa nu va fi informat doamna "experta"
 Ruxandra Cesereanu despre marturia mea? Greu de crezut. Pentru ca iata
 ce se afla scris, pe coperta din spate a cartii in care se afla marturia
 mea, de catre doamna Cesereanu:

 "In august 1977, minerii din Valea Jiului care protesteaza impotriva lui
 Ceausescu si a regimului comunist din Romania (e adevarat, revendicarile
 au fost initial sindicale, de natura sociala, economica si financiara,
 de-abia ulterior primind o coloratura politica) sunt altii decat cei
 care au comis brutalele mineriade din 1990, 1991, 1999. Acest lucru
 trebuie precizat, ca sa nu existe nici-o confuzie. Miscarea de revolta a
 minerilor din Valea Jiului, in 1977, a fost primul protest de avengura
 la adresa regimului Ceausescu, dupa Miscarea Goma, fiind urmata de
 nasterea Sindicatului al Oamenilor Muncii din Romania (SLOMR), de
 fenomenul disidentei si, nu in ultimul rand, de revolta muncitorilor
 brasoveni, in 1987. Greva minerilor din Valea Jiului a prefatat, in
 felul ei, momentul colectiv de revolta din decembrie 1989"

 Inca ceva, in prefata cartii in care se afla marturia mea, Traian
 Basescu - Presedintele Romaniei, scrie:

 "Lupeni '77 - Sfanta Varvara versus Tanti Varvara, lucrare datorata lui
 Mihai Barbu si Marian Boboc, cuprinzand textul lui C. Dobre - adevaratul
 lider al minerilor de atunci - care povesteste in amanunt desfasurarea
 evenimentelor, este o carte extrem de utila pentru cetatenii care au
 datoria de a cunoaste adevarul despre istoria Romaniei. S-a afirmat, de
 multe ori, ca pe vremea dictaturii comuniste, si inca se mai afirma ca
 la noi nu a existat opozitie, ca nu am avut curajul sa ne ridicam la
 lupta asa cum au facut-o ungurii, polonezii, cehoslovacii. Cartea de
 fata este dovada cea mai elocventa ca nu a fost asa, dar primii care
 trebuie sa fie constienti de acest lucru suntem noi, romanii, iar cartea
 de fata ne da unul din principalele argumente in acest sens. ........."

 Asadar, Traian Basescu - Presedintele Romaniei apreciaza ca marturia mea
 "este extrem de utila" iar romanii "au datoria" sa cunoasca adevarul
 despre istoria Romaniei. In numele cui, cu ce drept si din care motive,
 domnule Tismaneanu, indemnul Presedintelui Romaniei adresat romanilor la
 cunoasterea adevarului despre istoria Romaniei, a fost ignorat? NU ESTE
 ACEASTA REA CREDINTA!

 3) Cu privire la existenta celor "trei marturii ale unor participanti
 directi: o scrisoare din 18 septembrie 1977, trimisa catre Europa
 Libera, sub semnatura a 22 de mineri in numele unui grup de 800 de
 oameni; o scrisoare semnata doar cu initialele I. D., trimisa de la
 Petrosani 10 septembrie; o marturie orala mai tarzie, din 1986, oferita
 lui N. C. Munteanu pentru Europa Libera de un grevist, Istvan Hosszu, un
 miner de origine etnica maghiara" plus "marturia,...,depusa de un fost
 miner de la Lupeni la Amnesty International in 1978", doresc sa fac
 urmatoarele precizari:

 a) toate aceste "marturii" sunt mincinoase. Pot proba aceasta;
 b) in urma cercetarilor mele pe parcursul a 17 ani, de cand ma aflu
 cu azil politic in Marea Britanie, pot afirma cu certitudine ca trei din
 cele patru marturii au fost opera serviciilor de dezinformare de ambele
 parti;
 c) Detin inscrisuri din partea lui Amnesty International in care se
 precizeaza, foarte clar, ca informatiile primite despre mine si Greva
 minerilor 1977, au fost FALSE si ca NU ar fi trebuit sa fie publicate in
 rapoartele ei. De altfel, Amnesty International a si facut o corectie
 publica in acest sens. Detin si acest document, in original, primit din
 partea acestei organizatii internationale;
 d) Detin o convorbire telefonica, inregistrata, cu domnul Istvan
 Hosszu din care rezulta urmatoarele: recunoaste ca el nu a fost miner;
 tot ceea ce a declarat la EL a fost din auzite, de la altii; a
 recunoscut ca nu m-a intalnit niciodata si nici nu stie cum arat; ca nu
 a vazut ceea ce s-a intamplat, "cu adevarat", pentru ca el a "venit
 acolo dupa ce a sosit Ceausescu" si se afla asezat "undeva, la marginea
 multimii";
 e) Sunt pregatit pentru orice fel de confruntare (evident, nu
 fizica) cu oricine dintre acei "participanti directi" - mentionati in
 RAPORTUL FINAL - sau cu orice altcineva care crede in "marturiile" lor.

 4) In timpul grevei NU a existat nici-un fel de "comitet de greva".
 Desfid, cu probe, pe oricine care crede ca poate demonstra existenta
 acelui "comitet";

 5) Modul de organizare, desfasurare si conducere a Grevei minerilor din
 Valea Jiului 1977 si revendicarile cerute, descris(e) in RAPORTUL FINAL,
 este/sunt MINCINOS/MINCINOASE si DEZINFORMANT/DEZINFORMANTE. Accept
 orice provocare pe aceasta tema;

 6) Resping, cu probe si martori, afirmatiile din RAPORTUL FINAL ca Greva
 minerilor 1977 a fost non-violenta si lipsita de caracter anticomunist.

 Repet, domnule Tismaneanu, cu ce scop si in interesul cui a fost facuta
 omisiunea marturiei mele din Raportul Final de Condamnare a
 Comunismului?

 Astept raspunsul la care sunt indreptatit.

 Constantin Dobre
 fost conducator al Grevei minerilor din Valea Jiului, Lupeni 1-3 august
 1977

Mai multe detalii la

www.civicmedia.ro