Iata un film care va trebui vazut.

----------------------------

Vali
"Noble blood is an accident of fortune; noble actions are the chief mark of
greatness." (Carlo Goldoni)
"When the power of love overcomes the love of power, the world will know
peace." (Jimi Hendrix)
Aboneaza-te la *ngo_list <[EMAIL PROTECTED]>*: o
alternativa moderata (un pic) la [ngolist]
*Please consider the environment - do you really need to print this email?*

*Casa Poporului, pe marile ecrane*
Oana Botezatu <[EMAIL PROTECTED]>

Primul documentar artistic despre cladirea-emblema a Romaniei, regizat de
Catalin Dupu, va intra in cinematografe in decembrie 2008.

Casa Poporului si dramele pe care s-a ridicat cladirea aflata pe locul doi
in lume dupa Pentagon vor fi „personaje" principale in primul documentar
artistic dedicat celebrei embleme romanesti.

Regizat de Catalin Dupu, documentarul va aparea in cinematografe la
sfarsitul anului viitor si va aduce pe marile ecrane sapte nume din lumea
televiziunii si a filmului romanesc, povesti dramatice ale muncitorilor care
au cladit grandiosul palat, pasaje elogioase din presa si almanahurile
anilor '80 si multe efecte speciale de ultima generatie.

Scenariul filmului e gata, au inceput deja intalnirile si discutiile cu
actorii din roluri secundare, insa filmarile vor demara in luna februarie,
cand se va stabili foarte clar cine se afla pe lista celor sapte vedete -
sase barbati si o femeie. Regizorul Catalin Dupu si-a pus in cap sa faca
documentarul despre Casa Poporului inca din primul an de facultate, in 1994,
si spune ca proiectul sau independent va costa aproximativ 100.000 de euro -
suma pe care nu a strans-o in totalitate.

Dupu va lucra cu case de productie mici si intentioneaza sa inscrie pelicula
de o ora si jumatate in festivaluri internationale. Stie ca e greu sa faca
singur „proiectul vietii lui", insa mizeaza pe ajutorul tuturor celor care
au ceva de spus despre istoria nestiuta a Casei Poporului.

Absolvent al Universitatii de Arta Teatrala si Cinematografica Bucuresti in
1998, fost actor al Teatrului Creanga si regizorul recent lansatei pelicule
„Samson si Eva", Dupu (31 de ani) promite ca nu va realiza un documentar sec
si spera ca filmul sau va face mare valva.

*MIHAELA RADULESCU, DORITA PE AFIS*

*In film vor juca si vedete TV*

*EVZ: De ce un film despre Casa Poporului?*
*Catalin Dupu: *Pentru ca nu s-a mai facut, culmea, nicio productie cu acest
subiect. Pentru ca sunt foarte multe drame umane ascunse in zidurile acestei
cladiri. Pentru ca multi romani sau straini viziteaza astazi Palatul
Parlamentului fara sa stie povestea acestuia.

Din cauza conditiilor in care s-a lucrat, multi soldati, muncitori si
maestri au cazut de pe schele, s-a turnat ciment peste ei, au murit
ingropati in zidurile cladirii lui Ceausescu. Foarte multa lume a suferit,
inca mai traiesc oameni care au lucrat la monument. Lumea nu stie povestile
lor si ele trebuie spuse.

Casa Poporului e o mandrie a noastra, construita cu sange, dar e o mandrie.
Va fi o imagine de ansamblu foarte obiectiva, nu dorim sa jignim pe nimeni,
nu  lovim pe nimeni. Cu siguranta insa, filmul va fi o surpriza!

*Spuneti ca nu va fi un documentar plicticos...*
Nu, cu siguranta. Nu va fi un documentar clasic. Bineinteles, vor fi in film
oameni politici, presedintii Romaniei, arhitecti, supravietuitori. Dar nu va
fi o compilatie de interviuri. Reproducerea modului in care s-a construit
Casa Poporului va fi cel mai greu de realizat. Aici voi apela la efecte
speciale. Bineinteles ca deja anumiti critici de film pun sub semnul
intrebarii ca va fi documentar artistic. Ii inteleg si stiu ca-i foarte
dificil ce mi-am propus, dar nu imposibil.

*Ati stabilit deja distributia?*
Sunt vreo sapte nume din lumea filmului si teatrului romanesc si ceva vedete
de televiziune - ca tot este la moda. Am stat de vorba cu cateva vedete,
suntem in faza de tatonare. Neaparat vor juca Dorel Visan si Gabriel
Coveseanu. Va exista, mai mult ca sigur, si o vedeta-femeie.

*V-ati gandit la cineva anume?*
Stiti, daca era subiectul mai monden, apareau multe cereri. Dar asa: anii
'80, totul cenusiu, saracie, drame. Nu poti folosi pe oricine. Mi-ar placea
ca Mihaela Radulescu sa joace in filmul meu - mai ales ca eu am fost elev la
clasa regretatului Dem Radulescu -, dar inca nu am avut discutii cu
dumneaei.

*Unde se va filma istoria Palatului Parlamentului?*
Filmarile vor avea loc in Bucuresti, dar tot ce tine de reconstructie si de
reasezarea Casei Poporului se va filma in judetele Giurgiu, Braila, Galati.
Am fost in prospectie, locurile au fost deja alese. Foarte greu va fi
gasirea elementelor care tin de anii '80 -masinile, hainele. Am inceput deja
sa cautam, strangem sticle de lapte, balastiere. Sper sa termin cu totul
pana in noiembrie si sa avem o lansare in decembrie. Stiu ca premiera va fi
la Palatul Parlamentului si stiu, de asemenea, ca va fi un mare tam-tam.

*Va aduce filmul dumneavoastra romanii in salile de cinema?*
Nu stiu daca romanii vor merge la cinema sa-l vada, dar stiu sigur ca
strainii vor veni sa vada Romania dupa ce vor viziona acest film. Mizez pe
un succes al acestui film, mai ales ca sunt primul care face un astfel de
proiect indraznet. Si in aceasta lume, si in oricare alta, cine e primul cu
informatia castiga.

(c) Evenimentul zilei

Raspunde prin e-mail lui