* Acasă         * Biografie     * Fotografii    * Publicatii    *
Discursuri    * Video
aprilie 29, 2009
Dezinformarea ca arma de razboi - drept la replica

Am luat act cu indignare si amaraciune de dezinformarea crasa la care a recurs
astazi cu rea credinta agentia de stiri Newsin din Bucuresti, pe care o
consideram profesionista, atribuindu-mi in mod insidios difuzarea la APCE a
unui CD cu un film acuzator la adresa Romaniei. Dezinformarea nu sa limitat la
atat. Newsin insinueaza ca provocatorul care a arborat drapelul Romaniei pe
cladirea Presedintiei Republicii Moldova in data de 7 aprilie 2009 ar face
parte din anturajul liderului PPCD Iurie Rosca, precum si ca impotriva
subsemnatului ar exista un dosar penal intentat de Procuratura Generala a
Republicii Moldova si ca subsemnatul ar fi membru al Consiliului Eparhial al
Mitropoliei Basarabiei care ar influenta «negativ treburile din Mitropolia
Basarabiei».
Solicitand dreptul la replica si respingand insinuarile in adresa mea cuprinse
in aceasta stire, precizez punctual urmatoarele :
1. Nu am difuzat nici un CD la APCE nici cu ocazia prezentei sesiuni, nici cu
ocazia altor sesiuni ale Adunarii. Dimpotriva, am primit un asemenea CD, cum au
primit si alti membri ai APCE, din partea Reprezentantei Republicii Moldova de
pe langa Consiliul Europei care s-a ocupat de difuzare lui, precum si a mai
multor materiale tiparite care exprima punctul de vedere al autoritatilor in
exercitiu din Republica Moldova asupra protestelor violente produse la Chisinau
in data de 7 aprilie curent. Nu am nici cea mai mica atributie la elaborarea
filmului inregistrat pe CD, nici la tirajarea si dufuzarea acestuia. Agentia
Newsin isi sprijina dezinformarea pe o alta dezinformare lansata de o
blogherita, dezinformare preluata fara nici o verificare de portalul de stiri
Unimedia din Chisinau.
2. Persoana care a participat activ la violentele din 7 aprilie 2009 de la
Chisinau si a arborat drapelul Romaniei atat pe cladirea Presedintiei, cat si
pe cea a Parlamentului Republicii Moldova a fost identificata de autoritati, i
s-a intentat un dosar penal, este cercetat in liberate, face parte din echipa
Nataliei Morari si nu este membru al Partidului Popular Crestin Democrat din
Moldova. Este de retinut ca organizatorii oficiali ai manifestatiilor din 7
aprilie 2009, care si-au asumat oficial obligatia de a nu permite degenerarea
acestora in acte de violenta, sunt, potrivit declaratiilor prealabile depuse la
primaria municipiului Chisinau, Partidul Liberal Democrat din Moldova condus de
Vladimir Filat si organizatiatia neguvernamentala «Coalitia civica 2009»
condusa de Natalia Morari, din al carei anturaj face parte respectivul
provocator.
3. Procuratura Generala a Republicii Moldova nu a intentat nici un dosar penal
impotriva subsemnatului in legatura cu o presupusa inscenare a rapirii mele din
anul 2002.
4. Nu sunt membru al Consiliului Eparhial al Mitropoliei Basarabiei si nu fac
parte din conducerea vreunei structuri canonice, catehetice, didactice,
administrative sau de alt gen a Mitropoliei. Singura calitate oficiala pe care
o am este cea de reprezentant mandatat al Mitropoliei Basarabiei la Curtea
Europeana a Drepturilor Omului, atat in dosarul privind admiterea Mitropoliei
Basarabiei in legalitate, cat si in cel privind dreptul de succesiune juridica
si de proprietate al Mitropoliei Basarabiei.
Vlad Cubreacov
Strasbourg, APCE, 29 aprilie 2009

Raspunde prin e-mail lui