Herta Muller declara de curand:

"Din societatea românească am fost exclusă pe motive politice, cumva,
ca şi când nu aş fi aparţinut acelui loc. Am ajuns în Germania,
unde am fost considerată dintotdeauna româncă. În România am fost
privită mereu ca o nemţoaică, am fost mereu considerată
altfel, diferită". Sentimentul de excludere "m-a făcut adesea să
sufăr, dar l-am considerat, în final, ca pe un fapt şi atât. Nu
poţi constrânge un om să dezvăluie ceea ce gândeşte.
Dacă prin ceea ce cred şi gândesc nu pot dovedi că aparţin
unui loc, ce mai rămâne de făcut?", spunea Herta Muller intr-un
interviu.

Dumneavoastra ce credeti, ce identitate ar trebui ea sa adopte? Carei culturi
ii apartine? Aruncati o privire la sondajul de la

http://www.pagini.com/blog/2009/10/12/este-herta-muller-o-scriitoare-romana-sau-de-origine-romana/

Raspunde prin e-mail lui