Se cheama Obiectiv - Vocea Brailei..
----- Original Message -----
From: Codruta
Sent: Monday, November 22, 2004 8:41 PM
Subject: [romania_eu_list] de bine din Braila

In "Observator - Vocea Brailei", numerele de vineri si sambata, apar 2 grupeje de articole despre "Cazul Lukoil".

Pe scurt, pe un teren care urma sa fie luat din spatiul verde al orasului, la distanta mica de Maternitate si de cateva blocuri, urma sa fie construita o benzinarie Lukoil, supermagazin samd. Un grup de locatari din zona s-au opus de peste un an acestui proiect.

Pentru cei care considera ca "nu exista spirit civic in Braila" precizez ca grupul de cetateni NU a fost organizat sub forma unei ONG, a fost pur-si-simplu o initiativa a comunitatii lor, de locuitori ai zonei.

Dupa un lung lant de proteste, inclusiv proces deschis autoritatilor, la ultima dezbatere publica pe tema "benzinaria Lukoil" s-a obtinut din partea investitorului o "reconsiderare" asupra locului unde urmeaza sa faca investitia. Urmeaza ca autoritatile locale sa le ofere alternative.
Cum a ajuns spatiul respectiv (care era spatiu public, o bucata de cateva sute de metri dintr-unul din cele mai frumoase bulevarde ale orasului) in posesia Lukoil? e o poveste lunga si (dupa parerea mea) de competenta unor organe de ancheta - dar trecem peste asta.

Partea buna este ca grupul de cetateni a obtinut deocamdata castig de cauza.

O alta parte buna este ca ei au apelat la ONGurile pe care le cunosteau, pentru a cere sprijin, consultanta samd. - ceea ce demonstreaza ca EXISTA incredere in ONG! :)

Cred ca nu gresesc daca spun ca, dintre ONGurile care s-au implicat in problema cel mai "activ" a fost EcoAlpex (am asteptat, de altfel, ca presedintele, Cornel Apostol, sa puna el un mesaj pe liste ;)

Deci, se poate ;)

Codruta

p.s. am vrut de-a lungul timpului sa pun articolele din Observator pe liste dar site-ul lor a devenit inaccesibil pentru articolele din Braila, stiu ca e si cineva de la ei pe unele din liste, asa ca poate semnaleaza problema si webmasterului lor ;)

--
"Let me, at least, to know that she'll try
Then she'll be a true love of mine"

EuroAtlantic Club: http://www.europe.org.ro/euroatlantic_club/

***
Birou de traduceri autorizate. Oana Gheorghiu - tel/fax: 252.8681 / [EMAIL PROTECTED]

EuroAtlantic Club: http://www.europe.org.ro/euroatlantic_club/

***
Birou de traduceri autorizate. Oana Gheorghiu - tel/fax: 252.8681 / [EMAIL PROTECTED]

Yahoo! Groups Sponsor
click here