From: Ciprian Ciucu <[EMAIL PROTECTED]>
To: <[EMAIL PROTECTED]>
Cc: <[EMAIL PROTECTED]>; <[EMAIL PROTECTED]>
Sent: Wednesday, November 24, 2004 5:56 PM
Subject: RE: [romania_eu_list] Site dedicat studiului minoritatilor etnice
prezente in manualele de istorie din Romania, Bulgaria si Ungaria.

 Simate D-le Sarau,
 Nu gasesc termenul de "tigan" fiind preiorativ. Din nefericire, se pare
ca, in numele corectitudinii politice se incearca eliminarea acestui
cuvant din vocabular, in loc sa se incerce folosirea in contextul unui
continut pozitiv. Cunoasteti foarte bine organizatia noastra si nu
puteti sa ma acuzati de vreo intentie neprincipiala. In spijinul meu nu
pot sa invoc decat faptul ca in ultimile 2 saptamani am vizitat 10
comunitati roma, iar oamenii cu care m-am intanit preferau sa se refere
la ei insisi ca fiind tigani si nu romi. Eu m-am conformat, si in
virtutea obisnuintei am scris termenul de "tigan" in loc de "rom" in
mesajul in legatura cu care v-ati semnalat. Daca acest lucru deranjeaza,
pot foarte bine sa va prezint scuze si sa retractez.

Mai mult, in occident, termenul de tigan nu se foloseste preiorativ, are
si un bogat continut cultural, care reprezinta culturalitatea etniei,
aspect care nu este curprins (sociologic vorbind) de termenul de rom.
Conform datelor din majoritatea covarsitoare a sondajelor de opinie, in
momentul declararii etniei, se delcara in proportie majoritara etnia de
"tigan" si nu cea de "rom". In acest contesc, eu consider (sublinez
acesta este opinie personala si nu angajeaza organizatia pentru care
lucrez)ca dand uitarii termenul de "tigan", etnia nu ar avea decat de
pierdut.

Acum daca tot am deschis subiectul, va rog sa imi permiteti sa va fac o
propunere si poate fi si o propunere de dezbatere pe aceasta lista. De
ce se incearca inlocuirea termenului de "tigan" cu cel de "rom" si de ce
nu se inceara folosirea termenului de tigan, in mod normal, in context
pozitiv, si asfel sa fie inlaturata nota preiorativa??

Parerea mea PERSONALA este ca ar fi un castig real al corectitudinii
politice si ar avea si un potential de schimbare ceva mai consistent.
Cu consideratie,
Ciprian Ciucu

P.S.1 Va rog sa imi permiteti sa supun acest subiect si atentiei unui
grup de tineri romi din sectorul neguvernamental si sa aflam si parerea
lor, care pe mine, sincer, ma intereseaza. Asadar, voi trimite acest
e-mail si grupului de discutii [EMAIL PROTECTED], grup in
care sunt si eu prezent alaturi de colegii din ONG-urile de romi, cu
toate ca nu sunt rom.