Totusi, in Romania traiesc si daca ea e bine condusa sau nu, simt asta din plin; si de ce m-as bucura azi? Azi sa ma bucur de ziua tarii si maine numai sa-mi amintesc ca am doi copii studenti, umiliti de faptul ca n-au diverse lucruri NECESARE, pt ca mama e doar invatatoare de peste 20 de ani si tata somer, fara voia lui, dupa aceeasi suma de ani lucrata? Numai maine sa-mi amintesc ca nu ne descurcam din mizeria mea de salar? ite, eu nu ma pot bucura si nu separ atat de clar lucrurile, nu-s asa transanta, fara a tine doliu dupa cel care pierde, dar ma simt absolut indoliata daca voi trai guvernata de aceeasi minciuna, coruptie, incurajarea lichelismului... ce sa mai spun? De ziua Romaniei, ce gust amar... Cu respect, Elena Carunta Si maine totusi voi canta cu micutii mei, ca-n fiecare zi, "Desteapta-te, romane"!

Mircea POPESCU <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Ce trista aniversare!

Trista aniversarea actului de infaptuire a Romaniei Intregite?
Oare chiar atat de inradacinata a devenita in constiinta romanilor
ideea ca Istoria, si viitorul natiunii sunt legate de partid si de
conducator?
Asta se sarbatoreste pe 1 Decembrie? Victoria sau infrangerea unor
partide si a unor personalitati politice trecatoare si indoielnice?

Curaj! Romania nu este partidul si conducatorul. Decat sa plangem
toata ziua ca a iesit unul sau altul, sa vedem intrigi peste tot si
conspiratii mondiale ar fi bine sa luam si exemple pozitive din alte
lumi unde democratia inseamna respectarea institutiilor rezultate din
vointa majoritatii.
Prima lectie de democratie primita in America a fost: "X este un om
de nimic, dar ca Presedinte al Americii il vom sustine oriunde in
lume".
Deci nu individul sau partidul se bucura de respect ci Institutia
insarcinata de majoritatea natiunii s-o conduca.

Pe 28 Noiembrie n-a fost aleasa Romania, ci o guvernare trecatoare
care poate gresi, poate avea succese, poate fi controlata. Si cand
spun controlata ma refer si la instrumentele pe care le va avea la
indemana democratia romaneasca obligata sa le foloseasca prin
statutul nou de membru al UE pe care se pregateste sa-l accepte.

Ca romani nu putem decat sa serbam 1 Decembrie. Ca partizani ai unui
partid carea a pierdut, purtam doliu. Ramane sa ne hotaram ce pretuim
mai mult.

Mircea Popescu
California

EuroAtlantic Club: http://www.europe.org.ro/euroatlantic_club/

***
Birou de traduceri autorizate. Oana Gheorghiu - tel/fax: 252.8681 / [EMAIL PROTECTED]