Tue, 25 Jan 2005 04:22:36 -0800 (PST)
From: "Gigel Militaru" <[EMAIL PROTECTED]>
Subject: RECAMATIE ADMINISTRATIVA - MEC
To: [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED]

RECAMATIE ADMINISTRATIVA
Data: 25 ianuarie 2005.

Stimate domnule ministru prof. dr. Mircea Miclea,

Subsemnatul Gigel Militaru, prof. dr. la Universitatea
Bucuresti, in baza legii 544/2001, adresez
Ministerului Educatiei si Cercetarii condus de
dumnevoastra urmatoarea "reclamatie administrativa":

In data de 13 ianuarie 2005 am solicitat, in baza
legii mai sus mentionate, informatiile de interes
public expuse Anexa 1) de mai jos. Documetele de
interes public solicitate sunt urmatoarele:

- pentru fiecare rector, decan, prorector si secretar
stiintific de Senat Universitar din Universitatile
acreditate din Romania, ales la alegerile universitare
din anul 2004, solicit o COPIE dupa declaratia pe
propie raspundere, conform legii penale (legea
187/1999), prin care domniile lor confirma daca a fost
sau nu colaboratori al fostei politii politice asa cum
TREBUIE sa exista in dosarul de validare de catre MEC
conform legii 187/1999.

In data de 21 ianuarie 2005 doamna Cristina Tugui,
Responsabil Compartiment Informare Publica a MEC, m-a
informat ca cererea mea fost respinsa de cate biroul
juridic: refuzul este prezent in Anexa 2) de mai jos
si nu sunt de acord cu motivul expus.

Consider ca prin acest raspuns mi se incalca dreptul
privind accesul la informatiile de interes public.

Din acest motiv prin prezenta "reclamatie
administrativa" solicit din nou institutiei conduse de
dumneavoastra documentele cerute in data de 13
ianuarie 2005.

O solutia de transparenta din partea MEC ar fi
postarea pe site-ul MEC a declaratiilor respective
(daca ele exista) ale rectorilor, prorectorilor si
decanilor alesi in cadrul alegerilor universitare din
anul 2004 caz in care solicitarea mea ar fi evident
fara obiect. Dar aceasta este evident decizia
dumnevoastra.

In situatia in care cererea mea va fi din nou respinsa
va solicit, in baza legii 544/2001, urmatoarele:

- NUMARUL TUTUROR cadrelor didactice cu functie de
Rector, Prorector, Secretar Stiintific de Senat
Universitar si Decan ales in cadrul alegerilor
universitare de anul trecut si NUMARUL TOTAL al
cererilor scrise conform legii penale daca
respectivele cadre didactice  au facut sau nu politie
politica asa cum sunt depuse in dosarele de validare
de la MEC.

- Numele, prenumele si functia de conducere  a
cadrelor didactice cu functia de Rector, Prorector,
Secretar Stiintific de Senat Universitar si Decan de
Facultate din Universitatile acreditate in Romania.

Stimate domnule ministru,

prin prezenta cerere doresc sa stiu daca validarile
prin ordin emis de fostul ministru al MEC au respectat
legea "Ticu". Conform acestei legi incalcarea ei
reprezinta fapta de natura penala. Totodata doresc ca
ulterior sa ma adresez CNSAS pentru confirmarea
respectivelor declaratii.

In incheiere doresc sa va supun atentiei un fragment
dintr-un articol de presa de anul trecut (Evenimentul
Zilei, Joi, 25 Martie 2004, Autor: Simona Gheorghe) in
care doi rectori de universitati afirma cum a fost
"respectata" legea Ticu in alegerile universitare.
Doar la simpla lui lecturare ar fi trebuit ca MEC sa
se autosesizeze anul trecut.

Fragmentul din articolul de presa:

Subtitlu: "Rectorii o dau cotita in privinta
colaborarii cu Securitatea"

http://www.expres.ro/social/?news_id=150015

Decanii, prorectorii si rectorii trebuie sa-si depuna
la dosarul de candidatura o declaratie pe propria
raspundere cum ca nu au colaborat cu fosta Securitate.
Aceasta reglementare este specificata in Legea Ticu,
dar unii rectori nu stiu de ea si, prin urmare, in
unele universitati aceste declaratii nu au fost
depuse, incalcindu- se legea. "Nici nu stiam ca este
nevoie de declaratiile acestea. La notariat ar trebui
completate? Si unde trebuie ele depuse? O sa ma
interesez, sa vad", ne-a declarat Carol Stanciu,
rectorul UMF Iasi. Alti rectori afirma ca, in
universitatile pe care le conduc, aceste declaratii au
fost depuse in urma cu citiva ani, imediat ce a aparut
Legea Ticu. "La noi, toti si-au depus acum trei ani,
nu avea rost sa mai cerem aceste declaratii si pentru
alegerile din acest an", spune Ioan Mihailescu,
rectorul de la Universitatea Bucuresti."

Va multumesc pentru solicitudine,

Prof. dr. Gigel Militaru
Facultatea de Matematica si Informatica, UB,
Str. Academiei 14, Bucuresti, sector 1.

Give underprivileged students the materials they need to learn.
http://us.click.yahoo.com/FHLuJD/_WnJAA/cUmLAA/RR.olB/TM