Stimate domnule ministru,
Dragi colegi,

Am inteles ca la sfirsitul lunii mai se vor anunta
numele celor care sunt admisi in "Registrul National
al Expertilor...".

Domnul Apostol a punctat foarte bine despre cinstea si
corectitudinea care ar trebui sa fie prima calitate a
celor care sunt prin diversele comisii si comitetele
din educatie si cercetare. Inclusiv a celor din
"registru". Iar acesta nu poate fi citita intr-un CV
stiintific indiferent cite articole ISI are sau nu
are.

Venind in intimpinarea acestei observatii corecte si
care trebuie sustinuta de MEdC va solicit domnule
ministru sa cereti fiecarui membru, inainte de a fi
numit in "registru", dar si celor din comisiile
actuale ale MEC si tuturor institutiilor afiliate
(CNCSIS, CNFIS, CNEA, etc), sa faca o declaratie pe
proprie raspundere autentificata la notariat, conform
legii penale, prin care sa certifice ca:

a) nu a fost informator, ofiter acoperit (sau
descoperit!) al fostei securitati;
b) nu a detinut functii de conducere retribuite in
cadrul PCR;
c) nu a folosit pana acum calitatea de cadru didactic
sau cercetator (cu sau fara functii de conducere)
pentru dobindirea de foloase necuvenite.

Va cer acest lucru in saptamina in care domnul
Presedinte Basescu si-a afirmat, il citez dintr-un
interviu la Radio Mix, "sprijinul CATEGORIC pentru
legea lustratiei".

In fapt pentru ce ne depunem CV-ul? Concuram pentru un
registru? Ar fi cel mai straniu concurs la care
particip!

CV-urile unora vor fi in registru (personal prefer
neologismul biblioraft). In schimb CV-urile altora (de
exemplu membrii comisiile Consiliul National de
Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor
Universitare dar nu numai acest nobil organism ci si
multe altele) sunt secretizate. Ele nu se publica pe
pagina web a MEdC ca sa le putem citi. Am inteles ca
decizia apartine directiei juridice a MEdC. Lucru pe
care trebuie sa-l acceptam cu totii si sa ne supunem
obedient: asa au decis expertii juridici!

In 11 martie 2005 un comunicat MEdC (vezi
http://www.edu.ro/cpress50316.htm) anunta, citez,

"Reorganizarea comisiilor de specialitate ale CNCSIS
prin includerea în cadrul lor a unor profesionisti
alesi prin competitie nationalã anuntata public".

Cind va fi aceasta "competitie nationala anuntata
public"? Este acesta inscriere in "registru" acea
"competitie nationala anuntata public pentru
reorganizarea comisiilor CNCISIS"?

Ca nu se spune deloc explicit acest lucru in ordinul
MEdC (adica in documentul oficial)! Va fi alta
competitie?

Foarte interesante si opiniile despre "baroni
universitari". Daniel a incerca sa dea o definitie
riguroasa a notiunii. Vlad propune introducerea unui
nou concept: Euro-Edu-Baron. Eugen e cel mai nostim
caci ne trimite sa citim reviste de femei casnice
(Formula As). Eu prefer notiunea de "greu al
sistemului" ca este un pic mai cuprinzatoare.

Dar apropo de baroni si de noul ordin MEC despre
calitate: mai inti trebuie sa salutam faptul ca in
comunicatul de presa de la
http://www.edu.ro/cpress50429.htm este mentionat in
doua rinduri "auditul extern" desi, din punctul meu de
vedere, nu cred ca auto-evaluarea interna prezidata de
prorector universitatii, are vreo legatura cu auditul
extern.

In ordinul de ieri se spune ca in comisiile fiecarei
universitati care va evalua calitatea in invatamint va
fi membru de drept si prorectorul univesitatii. Asta
inseamna, de exemplu, ca eminentul profesor Nicolae
Mischie (prorector la Univ din Tirgu Jiu) poate va fi
membru sau va conduce comisia care va evalua calitatea
in celebra universitate unde si-a inceput cariera
academica, la 48 de ani, actualul secretar general al
MEdC.

Lucru acesta imi spune ca este mai necesar ca oricind
introducerea acum a "auditului extern" in educatie si
cercetare. Suntem prea saraci ca sa mai risipim banii
aiurea. Acesta nu ar avea nici o legatura cu auditul
intern facut eventual de o comisie prezidata de
celebru personaj.

Si inca ceva: ce garantie avem ca acest ordin de
ministru se va aplica cind o Hotarire de Guvern (deci
mai puternica dpdv juridic decit un OM) din 2000
(privind sondajul amplu la sfirsitul fiecarui curs) nu
se aplica mai pe nicaieri desi nu stiu sa fi fost
abrogata?

cu bine
Gigel Militaru

Prof. dr. Gigel Militaru
Facultatea de Matematica si Informatica, UB
Str. Academiei 14, Bucuresti 1
http://fmi.unibuc.ro/Catedre/algebra/gmilitaru.html
tel: 0744 703 007

http://us.click.yahoo.com/_OLuKD/8WnJAA/cUmLAA/RR.olB/TM