Stimate domnule Prim Ministru,
Stimate domnule ministru prof. univ. Mircea Micela,
Dragi colegi,

Am citit cu interes noiile declaratii de avere ale
membrilor executivului. Decizia merita salutata caci,
pana la o eventuala aparitie a unei legi privind
justificarea averilor, este actul de cea mai mare
transparenta de pana acum privind averile
politicienilor. Colegii care doresc sa le citeasca le
gasesc la:

http://www.guv.ro/declavere/afis-index-decl-ai.php

Sunt citeva lucruri care m-au denumirit. Altele m-au
revoltat.

Mai inti trebuie sa spun ca sunt profesor universitar
la Universitatea din Bucuresti, Facultatea de
Matemeatica si Informatica.

Prin prezenta declar ca in conformitate cu fisa
fiscala 1, anul trecut am avut in salariu anual brut
de 218 milioane lei. La el se adauga alte 4,5 milioane
pe care i-am incasat in iulie ca
salariu platit de UB facind parte din comisia de
admitere (fisa fiscala II). Nu ma pricep la diversele
impozite pe care le platesc si care sunt scrise in
"fluturasul de salariu": stiu doar ca in cursul anului
trecut am avut un salariu de aprox 13,5 milioane lei
net ("in mina" cum se spune) pe luna.

Ii rog pe colegii mei de pe lista sa-si spuna si
domniile lor salariile din cursul anului trecut.
Motivul? La

http://www.guv.ro/declavere/avere/mircea-miclea-avere.pdf

este noua declaratie de avere a domnului ministru
Mircea Miclea, profesor universitar la UBB-Cluj. Nu ma
intereseaza absolut deloc valoarea apartamentului sau
a casei pe care domnul ministru o detine in
co-propietate.

Altceva ma intereseaza: in aceasta declaratie domnul
ministru Miclea declara ca in anul precedent a avut un
salariu (probabil brut) ca profesor universitar la UBB
de peste 927 milioane lei/an. Un salariu brut de peste
4 ori mai mare decit subsemantul si probabil mult mai
mare decit majoritatea salariilor profesorilor
(univeristari sau nu) si cercetatorilor din aceasta
tara.

Impartit la 12, inseamna ca domnul Mircea Miclea a
avut ca profesor universitar un salariu brut de aprox
77.322.401 lei/luna.

Totodata remarc ca salariu pe care domnul Miclea l-a
declarat, ca profesor la UBB-Cluj, este mult mai mare
decit salariu pe care l-a declarat domnul Tariceanu ca
deputat (367 de milioane; i.e. salariu de deputat este
de 2,5 ori mai mic decit cel de profesor universitar
cu functie de conducere) sau domnul Marko Bela ca
senator al Romaniei (357 de milioane) pe anul 2004!

Deci e mai "rentabil" (de peste 2,5 ori mai rentabil)
sa fi profesor si sef de catedra decit deputat sau
senator in Parlamentul Romaniei.

Prin prezenta cerere ii rog pe domnul ministru
Mircea Miclea sa explice comunitatii din mediul
educational si de cercetare din Romania
reteta acestui succes personal. Si noi dorim sa
cistigam astfel de salarii.

Am citit CV-ul dinsului la http://www.edu.ro/mi1.htm
si am aflat ca in cursul anului trecut domnia sa a
fost "Cancelar General" la UBB (pana in februarie) si
sef de Catedra.

Totodata il rog pe domnul Ministru sa ne explice ce
inseamna functia de "Cancelar General" al unei
universitati (functia NU am gasit-o prevazuta in legea
Statului cadrelor didactice: articolele 67)- 69)  -
lege care guverneaza sistemul educational) functie pe
care domnia sa, conform propriei declaratii din CV, a
avut-o in perioada 2001-februarie 2004 si a detinut-o
simultan cu cea de sef de catedra. Conform articolului
72 (2), din legea Statutului (promulgata in 12 iulie
1997) functia de sef de catedra este prevazuta printre
cele care nu se cumuleaza.

Stimate domnule Prim Ministru,

In data de 11 aprilie 2005 a fost depusa oficial la
sediul guvernului si al MEdC solicitarea privind
introducerea obligatorie a AUDITULUI extern in
sistemul educational si de cercetare din Romania.
Solicitarea are urmatoarele numere de inregistrare:
1 ) 16784 din 11 IV 2005 la MEdC.
2 ) 17/6261 din 11 04 2005 la sediul Guvernului.

In solicitarea de audit (semnata de peste 120 de cadre
didactice si citeva organizatii civice) se cere
explicit si AUDIT FINANCIAR EXTERN pentru institutiile
din educatie si cercetare pentru a sti cum s-a
cheltuit banul public din aceste institutii.

Din pacate pana astazi nu avem un raspuns al
guvernului daca va face acest audit financiar extern
in educatie. Sper ca acum sa acceptati realizarea
acestui audit extern.

Personal sunt convins ca profesorii sau cercetatori
care au salarii nete de citeva milioane de lei/luna si
traiesc intr-o crunta saracie sunt interesati sa stie
daca cei care au fost (pusi sau alesi) in functii de
conducere au condus sistemul de educatie in interesul
natiunii sau in interes persoanal.

Totodata cred ca guvernul Romaniei trebuie sa fie
interesat si sa publice care sunt salariile liderilor
marcanti (rectori, decani, presedinti de diverse
institutii) ale comunitatii academice din Romania.
S-ar putea sa avem surprize si mai mari si sa
constatam ca salariul domnului Miclea de anul trecut
este chiar mic fata de alte salarii. Puteti incepe sa
sa auditati si sa studiati cite salarii bugetare are
si care este suma totala a salariilor presedintelui
Academiei Romane.

cu stima,
Gigel Militaru

Prof. dr. Gigel Militaru
Facultatea de Matematica si Informatica, UB
Str. Academiei 14, Bucuresti 1
http://fmi.unibuc.ro/Catedre/algebra/gmilitaru.html
tel: 0744 703 007

http://promotions.yahoo.com/new_mail

Give underprivileged students the materials they need to learn.
http://us.click.yahoo.com/FHLuJD/_WnJAA/cUmLAA/RR.olB/TM