Stimate domnule Prim Ministru Calin Popescu Tariceanu,
Stimate domnule Ministru Mircea Miclea,
Dragi colegi,

La
http://www.cdep.ro/pls/dic/site.page?id=406&par1=a&par2=2004&par3=1

au aparut declaratiile de avere ale deputatilor. Am sa
ma refer doar la doua dintre ele ( ale politicieni-
profesori) si am sa solicit citeva clarificari
domnului ministru Miclea si mai ales doamnei
Andronescu.

1) Domnul triplu profesor Adrian Nastase, presedinte
al Camerei Deputatilor, are declaratia de avere la:

http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura.mp?idm=231&cam=2&leg=2004&pag=5

Din ea deducem ca anul trecut, cind domnia era PRIM
MINISTRU ("il slujba natiunii"), a avut timp sa
incasese trei salarii de profesor de la trei
universitati disctincte astfel:

- Univ. Bucuresti: 26 milioane
- Univ. Dimitrie Cantemir: 188 milioane
- Univ. N. Titulescu: 186 de milioane.

In total, domnia sa ca triplul profesor universitar, a
incasat 400 milioane/an. Asta in anul in care era si
premier si a fost angrenat in campanie electorala de
mentinere la putere. Probabil ca este un record
mondial de premier si profesor la trei universitati.

Stimate domnule Premier si stiamte domnule Mircea
Miclea,

va intreb ca prim ministru (respectiv ministru al
educatiei):

In ce alta tara din lumea un premier primeste salarii
de la alte trei unviersitati? In ce tara din UE un
profesor primeste salarii de la mai multe
universitati?

Domnule Miclea puteti raspunde ca fost membru al
"grupului Nemes" al revolutionarilor de la Cluj: stim
bine sa saracul Catalin Nemes s-a sinucis cind a
constatat ca de idealurile sale (si ale unora dintre
noi) din 89 s-a ales praful. Altii au devenit
"pragmatici" si s-au imbogatit.

2) Doamna prof. univ. dr. E. Andronescu, deputat si
fost minstru al MEdC are declaratia de avere la:

http://www.cdep.ro/camera_deputatilor/declaratii_avere/2004/234c.pdf

Domnia sa, printr-un artificiu, trece doar salariu
global din 2004 de la Camera Deputatilor, de
la Politehnica, de la MEC. Nu sunt separate ca la alti
demintari.

In total 887 de milioane de lei primiti de la
institutii bugetare in 2004. Probabil ca cea mai mare
suma vine din educatie: salariile de deputatii am
vazut ca sunt in jur de 300 milioane/an.

Dar doamna Andronescu a mai fost platita ca
inginera cu 272 de milioane de la o firma privata
Arcom.

Acum am citeva intrebari punctuale adresate domnului
ministru si in special domnei Andronescu (domnia sa
primeste sigur acest mail caci mailul este abonata la
lista de discutii info_upb@yahoogroups.com unde il
trimit).

Domnule Ministru Mircea Miclea,

luni 16 mai grupul civic "Educatie si Cercetare" v-a
solicitat oficial sa expuneti pe pagina de web a MEdC
toate contractele in derulare, executia bugetara a
lor, etc din domeniul educatiei care ruleaza bani
publici (textul precis al solicitarii este la
http://euroactiv.duci.ro/id4.htm). Este in spiritul
legii Legii 544/2001, a liberului acces la  informatii
de interes public, promovata de PNL-PD cind erau in
opozitie. Ne-am fi asteptat ca acest demers sa fi
facut mult mai devreme fara ca cineva sa o ceara.

Doreste MEdC sa o faca? Daca da, puteti spune si
ACTIONARII firmelor care au derulat contracte cu MEdC?

Stimata doamna Ecaterina Andronescu,

anul trecut ati primit salarii de 272 de milioane de
la o firma (probabil privata) "Arcom - Bucuresti".
Cred ca membrii comunitatii educationale din Romania,
care au salarii de mizerie (in special tinerii), ar fi
interesati daca ati dori sa raspundeti la intrebarile
de mai jos:

1) Dumenvoastra si sotul dumnevoastra sunteti
actionari ai firmei ARCOM?

2) Este firma ARCOM cea care a cistigat licitatia de
refacere a UPB-Polizu in valoare de 6 mil euro? S-a
intimplat asta cind dumnevoastra erati ministru al
educatiei?

3) Cite licitatii a cistigat firma ARCOM in programul
de refacere scoli din programul finanatat de Banca
Mondiala (banii sunt publici)? Cifra este cumva 98?
Daca, da: care este valoarea totala a contractelor?
Este cumva de 97 milione euro?

4) A citigat recent (in guvernarea DA) firma ARCOM si
liciatia de refacere a UBB? Care este valoarea acestui
contract? Este 6 milioane de dolari (euro)?

asteptam raspuns la intrebarile de mai sus
Cu stima
prof. dr. Gigel Militaru

PS: Stimate domnule Dicu,
Sunt unul din profesorii care nu se tem sa vorbeasca
despre multe din aspectele de care vorbiti si
dumnevoastra. O fac de citiva ani buni si o fac
degeaba. Asa ca nu am de ce sa ma supar. Ciinele
latra, caravana trece.

Despre "mesele festive de la inspectiile grad" de care
vorbiti eu am mai scris acum vreo doua luni: si pe
forumul MEdC si pe e-grupul edu-cer-ro. A scris-o in
"Cotidianul" si un prof din Cluj. Din acest motiv eu,
ca profesor, am renuntat sa mai fac inspectii de grad
de vreo 5 ani! Plus, ca eram pus in tot felul de
situatii penibile in care sa refuz "punga cu sticla,
pachetul de cafea si Kentul" de la sfirsitul
inspectiei.

E decizia mea unilaterala ca sistemul nu il pot
schimba. Domnul Milcea e cel care o poate face. Dar eu
tocmai i-am cerut sa demisioneze! :)

--- Administrator <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Stimate domnule Gigel Militaru,
>
> Va suparati, nu va suparati, treaba dumneavoastra !
> Intamplator cunosc situatia din invatatamant
> privitor la calitatea acestuia.
> Multumiti lui Dumnezeu ca nu o sa ajung niciodata
> Ministrul Invatamantului, deoarece in aceasta
> situatie ipotetica as da afara 70% din cadrele
> didactice ! Indiferent de repercusiuni !
>
> Inainte de a vorbi de salariile de mizerie din
> invatamant ar trebui sa vorbiti de CALITATEA
> profesorilor din Romania.
> Ceva statistici despre examenele de grad ? Despre
> mesele organizate cu ocazia acestor examene, nu
> [...]

Discover Yahoo!
Find restaurants, movies, travel and more fun for the weekend. Check it out!
http://discover.yahoo.com/weekend.html

Give underprivileged students the materials they need to learn.
http://us.click.yahoo.com/FHLuJD/_WnJAA/cUmLAA/RR.olB/TM