Nu pot sa nu comentez citeva lucruri spuse aici. Prea des se vorbeste de
"lobby" in acelasi context cu "guvern", "presedentie" si alti reprezentanti
ai statului. Hotariti-va: este lobby cu sau fara implicarea autoritatilor
romanesti? Daca e fara, nu conteaza ce face statul, important e ce face
lobby-ul acesta al ONG-urilor (sau cum or fi organizate). Sper ca nu se
doreste doar bani de la stat pt. lobby.

Pina una alta reprezentantii statului FAC lobby pt. Romania pt. ca ei
discuta cu UE sau politicienii europeni despre integrarea Romaniei. Inca nu
este o dovada ca nu au facut bine ce au facut, desi nimic nu este perfect
(evident oricind este loc de mai bine).
Orice lobby ar trebui sa inceapa cu suport pentru actiunea altora, nu este
loc de calcat pe picioare sau sicanari. Asa ca trebuie aratat cel putin
sprijin pt. actiunile guvernamentale fie ca plac sau nu. La ce ajuta sa spui
"nu poti face lobby MINTIND" ? Daca sint lucruri care voi credeti ca le
puteti face mai bine faceti-le pur si simplu.

Uite apoi alte exemple de logica gresita:
- "adevarul este ca, Romania la acest moment, NU ESTE PREGATITA, din punct
de vedere PRACTIC, SA DEVINA MEMBRA A UNIUNII EUROPENE" apoi "Daca nu vom
intra la 1 ianuarie 2007, vom fi noi mai pregatiti, la 1 ianuarie 2008? NU
CRED"
Adica intr-un an nu se poate face nimic, insa intr-un an jumate (de acum
pina in 2007) da, se pot face multe. Sa fim seriosi. E aproape acelasi
lucru.

- "MERITAM sa intram in Uniunea Europeana...si asta, pentru simplul motiv
ca, spiritual, FACEM PARTE DIN EA." - acelasi lucru cu a spune "meritam sa
facem parte din lumea buna pt. ca locuim in acelasi oras". Oare?

- "Dar acest lobby exterior NU TREBUIE sa se opreasca la nivelul
conducerilor statelor europene, ci sa se adreseze simplului cetatean, pe
intelesul lui, dupa mentalitatea locala, incercand sa transmitem mesajul ca
NU AU DE CE SE TEME DE ROMANI."
Nu am vazut nimic spus despre cum aveti de gind sa rezolvati problema asta.
Sint sigur ca intilniri in Romania intre romani nu o sa-i faca pe spanioli
sau francezi care intilnesc romani in metrou sau colt de strada sa-i accepte
mai usor. Intreb asta pt. ca despre lobby-ul altora spuneti simplu "prin
raspunsul dat noua de MAI, ca NU ARE O STRATEGIE DE IMPLEMENTARE
EUROPEANA)". Voi aveti o strategie? Sau urmeaza peste citava vreme
intilnirea care sa gaseasca strategia? Da, din ce se spune ("Va propun sa
lucram, in aceasta luna de zile, la o STRATEGIE DE LOBBY PENTRU ROMANIA").
Cam usor se arunca cu piatra in munca altora, buna-rea cum este, mai ales
atunci cind nu esti cu nimic mai bun.

M-as astepta sa vad din partea unor ONG-uri mai des o atitudine de
non-dependenta de stat (ca doar de-aia sint ONG), cu strategii proprii,
solutii si planuri de actiune fara legatura cu statul.

Pe de alta parte m-as astepta sa vad mai putin vorbindu-se despre "lobby" si
mai mult despre actiuni menite sa schimbe mentalitatea romanilor sau
europenilor fata de romani. Lobby am impresia ca se refera la a influenta
politicienii nu neaparat opinia publica. Iar actiuni pentru a influenta
opinia publica nu se pot face doar la niste intilniri sau discutii pe
Internet sau seminarii in RO. Trebuie munca cu oamenii direct, pina in
strada la diverse actiuni culturale, de protest, etc. pe strazile Europei si
in alte locuri in lume. Intreb altceva: cite asociatii romanesti sint in
Europa destul de puternice sa influenteze opinia publica mai mare decit un
singur oras / sat ? Citeam despre romanii din Spania care au in nu stiu ce
oras o asociatie, care insa e organizata de o familie mai inimoasa carora li
s-au alaturat altii. Insa unde e organizarea serioasa si capabila de a
influenta opinia publica mai larga? Nu spun ca nu sint astfel de
organizatii. Sint unele. Citeam de ex. ca in Spania sint vreo 10 asociatii,
insa ma indoiesc ca au putere foarte mare de influentare, in afara
comunitatii romanesti. Stiu cum e treaba in Canada. O sa urmeze aici un
eveniment la care participa multe alte comunitati la un eveniment
multicultural la care sint invitati si romanii. E foarte-foarte greu de
adunat voluntari care sa participe la standul romanesc, greu de organizat un
stand romanesc pt. ca lipsesc multe materiale. Ce influenta o sa aiba acest
eveniment in spatiul canadian? Limitat desi nu va fi lipsit de interes. Si
ce sa spun de incercarea de a vinde bilete pt. eveniment? ($35) Insa trebuie
sa ne punem in context cu ce fac altii. Asociatiile romanesti sint prea
firave, le lipsesc personalitati puternice si nu ajung sa discute cu omul de
rind. Sa dau un alt exemplu pomenit aici: RWW. Vedeti
http://groups.yahoo.com/group/EscapeFromRomania/message/59847 pt.
activitatea RWW. Este foarte interesanta insa ce se observa: petitii online,
scrisori adresate CNN, Parlamentului si Consiliului Europei, UNESCO, Casa
Alba, Vatican, etc. + intilniri in Romania (de obicei). Ce lipsesc: ecouri
in presa straina, participari la evenimente internationale, munca pe
strazile Europei. Sa nu ma intelegeti gresit - activitatea lor este buna,
insa nu poate influenta decisiv opinia publica, lipsind actiuni de masa.
Credeti ca astfel o sa poate schimba parerea spaniolilor despre prostitutia
romaneasca, despre parerea italienilor despre munca romanilor la negru sau
frica francezilor ca locurile de munca le fug catre estul Europei? Ma
indoiesc ca un seminar la Bucuresti, Arad sau Stina de Vale poate influenta
europenii.
Acestea cind vine vorba de a influenta opinia publica internationala, insa
cind vine vorba de a-i influenta pe romanii din Romania? Greu de vorbit de
legile europene, toleranta, multiculturalism, etc. Apropo, "nu va temeti de
romani" cui se adreseaza?

www.FreeEx.info = Libertate de exprimare & informare

http://us.click.yahoo.com/EHLuJD/.WnJAA/cUmLAA/RR.olB/TM