--- In romania_eu_list@yahoogroups.com, "Mihai Zodian"

> Strict referitor la Lausanne, fara generalizari, a fost un dezastru,
> nu o solutie. Comunitatile grecesti care existau in Asia Mica de
> trei mii de ani au fost obligate sa-si paraseasca caminele.

Multiculturalismul nu exista la nivelul 1920, asa cum se percepe astazi.
In plus in problema schimbului de populatie, cautand sa evidentiati
excesiv nationalismul grec, pierdeti din vedere cel mai important si
mai tragic eveniment din Asia Mica datorat extremismului turco-musulman
cu nuante anti-crestine, eveniment care a format o angoasa in toate
comunitatile crestine din Turcia si in particular in cele grecesti.

Este vorba de genocidul impotriva armenilor din Imperiul Otoman, in
urma caruia au fost ucisi 1.5 miloane de armeni, genocid pe care Turcia
si astazi il neaga:

http://www.umd.umich.edu/dept/armenian/facts/genocide.html

http://ermeni.org/english/thecourseofthegenocide.htm

Sa vedem cauza nu doar efectul, nationalismul grec, in cazul schimbului
de populatii, ca urmare a spaimei de inegalabilul genocid turc din
1915, respectiv nationalismul si extremismul religios turc de la
inceputul sec XX ca principal provocator.

> Turcii au ramas in portiunea pe care o ocupau si inainte de aderarea
> partii elene a insulei, anume in nord care legal face parte tot din
> Cipru (si unde grecii detineau 90% din proprietati inainte de 1974).
> Formal in Uniunea Europeana a aderat tot Ciprul (nord+sud), fiindca
> republica turca nu este recunoscuta decat de Ankara (desi aquis-ul
> se aplica diferentiat).

Dupa cunostintele mele, in zona turca exista inca militari ai Ankarei,
nu si invers.Firesc ca aderarea intregii insule sa nu se poate face
atat timp cat una din parti continua sa fie categoric inflexibila.

Tiberiu