Dl. Bouleanu,

Am impresia ca uneori spunem "unire" dar gandim "anexare".  Ati cerut si parerea moldovenilor cu privire la anexare?  Sau propuneti ca anexarea sa se faca in mod fortat - eventual sa invadam Moldova? daca tot e teritoriu romanesc, ce sa le mai cerem parerea, putem sa trimitem direct Armata Romana, nu?

Sunt curios ce parere au fratii nostri de peste Prut despre aceasta idee.

Cu stima,

A.R.

PS. Cu programul acela aveti in minte ceva de genul proiectelor de mutare de populatie ale lui Stalin?  Daca da, pe rusofili propun sa ii mutam in Siberia.  Sunt sigur ca nu o sa aiba nimic de obiectat.. daca au, am putea, eventual, sa ii executam?

Vasile Bouleanu <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
Domnule Rosca,
Se pare ca aveti o problema de  prioritate.
Cine se uneste cu cine ?!
RE :
"unirea dintre Romania si Moldova."
Vreti desigur sa spuneti reintoarcerea teritorilului romanesc  Basarabia actualmete o facatura  asa numita Republica Moldoveneasca la tara mama Romania. Nu ?!

Vasile Bouleanu   .
PS
Sant tare curios daca exista vreun program international de  repatriere al rusofililor  implantati  de  comunisti in  teritoriul romanesc Basarabia.

Acelasi .

Alan Rosca <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
Ma intreb daca epitetul "surogat de tara" cu care se eticheteaza Republica Moldova este de natura sa construiasca poduri, sau sa le dea foc, intr-o conversatie despre unirea dintre Romania si Moldova.

Intr-un cadru mai larg, personal nu vad cum aceasta unire ar putea fi portretizata altfel decat una "intre egali" - adica intre doua state suverane.  Aceasta afirmatie trebuie calificata: o unire inter pares nu ar implica o egalitate in ponderea respectivelor doua state in procesele  decizionale ale noii entitati create.  Bineinteles, faptul ca Romania ar fi partenerul mai mare si mai instarit intr-o asemenea uniune - cel care ar ajuta Moldova sa isi ridice nivelul de trai -, i-ar conferi un ascendent natural in discutii si decizii.  Ulterior unirii, un Parlament comun ar functiona tot pe principiul "un om un vot" ceea ce ar conferi, natural, majoritate de voturi parlamentarilor din actuala Romanie.
Nu cred ca cineva ar avea o problema cu acest principiu (un om un vot) - el este firesc in orice democratie.  Insa, mi-e greu sa cred ca politicienii moldoveni (si nu cred ca cineva e atat de naiv sa creada ca Moldova s-ar putea vreodata uni cu Romania fara ca politicenii moldoveni la putere - oricare ar fi ei la acel moment - sa fie de acord) ar consimti la o "absorbtie" in care sa fie tratati cu superioritate de catre fratii lor de la vest de Prut.  In plus, mi-e greu sa cred si ca moldoveanul de rand de peste Prut (nu numai cel care il conduce) ar accepta sa fie tratat de sus, ca un "frate mai mic", de catre fratii lui din Romania.

Cred ca ar fi o greseala majora sa se porneasca intr-o asemenea intreprindere istorica, fluturand o atitudine de superioritate.  Intr-un astfel de caz, discutiile s-ar termina, probabil, la foarte scurt timp dupa ce au inceput, fara nici un rezultat.

Cu stima,

A.R.

Mircea POPESCU <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> ... REALITATEA DIN REPUBLICA MOLDOVA
> Sa nu credeti cumva ca aici, in RM

Vedeti, obstinatia cu care folositi "Republica Moldova" pare sa indice ca dumneavoastra nu puteti (inca) accepta ca de fapt teritoriul de peste Prut este o provincie istorica romaneasca izolata temporar printr-un surogat de tara impus de straini si mentinut din interese meschine politicianiste.

> Sa nu credeti cumva ca nu avem acces la informatie, nu stim, nu gandim, suntem izolati

Sigur ca aveti acces la informatie, cine in lumea asta n-are acces. Problema este la ce fel de informatie, cum este interpretata si cum este prezentata marei mase de locuitori.
Desigur ca stiti cum sa ganditi, dar ... functie de calitatea acestei informatii.
Cat despre izolare, parerea mea este ca doar migratia fortei de munca, de cele mai multe ori necalificata, in occident sau in spatiul CSI, nu inseamna ca Basarabia nu este izolata.
Cu exceptia unui numar infim de oameni, fata de marea masa de
basarbeni, care au acces la mijloace moderne de informare si la deschiderea spre idei noi, restul tarii traieste in izolare amplificata si prin politizarea excesiva manevrata prin presa aservita fractiunilor politice. Aceasta duce la o alta autoizolare prin faramitarea sau "atomizarea" societatii.

Mircea Popescu