--- In romania_eu_list@yahoogroups.com, "Mircea POPESCU"
<[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Si mai cunosc inca trei cazuri de copii ai romanilor din Europa
> occidentala, care dupa terminarea facultatilor au "emigrat" in
Romania.
> Daca n-ati auzit, asta nu inseamna ca "emigratia" tinerilor
absolventi
> americani este rara.
>
> Mircea Popescu
> California

In cazul descris de dumneavoastra, as spune ca nu este vorba de
emigratie in sensul in care discutam despre absolventii romani.
Repet si pentru domnul Dicu-Sava, problema se pune referitor la
procentul mare de absolventi si studenti care emigreaza sau fac TOT
POSIBILUL sa isi gaseasca un loc in afara tarii.Si aici problema se
pune ca o diferenta majora intre procentul celor din Romania care
aleg aceasta cale si a celor din alte tari occidentale.
Este imposibil sa nu vedeti ca statul roman nu face mai nimic pentru
incurajarea ramanerii in tara a studentilor si absolventilor, aici
am batut cu mesajul meu.Si aici problema nu se pune in sensul unor
legislatii restrictive, cum plastic le numeste domnul Dicu-
Sava "legare de glie".NU!Pur si simplu se poate actiona prin
parghiile avantajelor si INCURAJAREA companiilor care deschid de
locuri de munca corespunzatoare nivelului absolventilor.
Altfel si eu cunosc 2 tineri nascuti crescuti in US care au plecat
studenti in Romania, dar vorba romanului "cu o floare nu se face
primavara", plus ca nu se compara conditiile in care pleaca
absolventii romani din Romania, am spus de cele mai multe ori
dezgustati si disperati cu toate ca nu au epuizat toate
posibilitatile cautarii unui loc de munca in tara, cu conditiile in
care pleaca sub 0.1% absolventi americani, francezi, etc.
Deci ce fac autoritatile romane sau se fac ca nu observa ca pierd
prin plecare unui procent mare din absolventi?