Ma intreb doar, ce se va intampla in momentul cand Romania va fi stat
membru. In acel moment orice restrictie referitoare la libera circulatie va
trebui sa inceteze. Ceea ce inseamna ca voi putea porni cu masina
proprietate personala, avand asigurare medicala si al autoturismului pentru
a ma autoproteja si nimeni nu are dreptul sa ma intrebe cu ce intentii
calatoresc, nemaivorbind de a cere acte de justificare pentru cazare, masa,
etc.
Dreptul la munca este reglementat si legile vor trebui respectate si dupa
aderare. Exista aceste legi si in prezent, deasemenea exista si institutii
abilitate sa urmareasca respectarea acestora.
Solutia nu este restrictionarea din comoditate a dreptului la libera
circulatie in general si nicidecum discriminarile care se fac prin
exceptarea unor categorii de cetateni de la lege sau inlesnirea procedurilor
pentru unii.
Personal am preferat sa nu calatoresc 7 ani intre 1993 si 2000 (cu exceptia
Elvetiei, care si-a pastrat modul civilizat de a acorda vize) din cauza
umilintelor la care au fost suspusi cetatenii din Romania, chiar si cei care
au avut invitatii oficiale. probabil voi astepta momentul aderarii, cand o
veni ea, pentru a calatorii, deoarece nu voi pune nici un cunoscut sau ruda
si nici macar organiztii partenere sa umble pentru a face rost de o
invitatie destul de oficiala ministerului nostru de resort. Deasemenea nu
voi plati pentru a obtine vauchere de la firme de turism, cand pot obtine la
fata locului sau prin internet cazare mult mai ieftina.
A-si propune totusi, ca pe langa mormaielile noastre, juristii, care sunt
convinsa sunt destul de multi pe lista, sa caute solutii de a opri sau ataca
asemenea hotarari de Guvern. In acest caz se gasesc cu siguranta argumente
juridice de preintampina tocmai incalcarea unui drept  care  a fost un vis
pentru noi toti inainte de 1989.

Koreck Maria