Desi off-topic, dau un articol care se leaga cu chestiuni discutate
pe lista, respectiv cu acuzatiile de antisemitism, rasism, etc
aruncate cu atata usurinta ca au devenit deja o moda, o distractie,
un hobby, poate chiar o "meserie" pentru unii...
De fapt interesante mi s-au parut anumite comentarii la articol.

http://www.ziua.net/display.php?id=184371&data=2005-09-08

Paul Goma il da in judecata pe Nicolae Manolescu

Paris 5 septembrie 2005

Domnule Sorin Rosca Stanescu

Va rog sa publicati in ziarul pe care il conduceti, ZIUA, urmatorul
A N U N T

Periodicele Gardianul (2 septembrie 2005) si Gandul din 3 septembrie
au publicat comentarii mai mult sau mai putin corecte pe marginea
Comunicatului din 31 august a.c. al Uniunii Scriitorilor din Romania
care anunta - citez din presa (presa citeaza din Comunicat):

"Conducerea Uniunii Scriitorilor din Romania isi exprima regretul ca
in revista Viata romaneasca numarul 6-7 din iunie-iulie 2005,
revista (sic) editata de Uniunea Scriitorilor, a fost permisa de
catre redactie aparitia unui text cu continut antisemit. (subl. mea,
P.G.). Este vorba despre fragmente din Jurnalul 2005 al lui Paul
Goma".

Comunicatul continua (sublinierile mele, P.G.):

"Conducerea Uniunii considera intolerabila ingaduinta cu care
redactia revistei Viata romaneasca a gazduit in aceasta publicatie
(re-sic!) idei contrare valorilor si normelor acceptate in lumea
contemporana. Ca urmare, se va pune in discutia Comitetului Director
al Uniunii Scriitorilor abdicarea colectivului redactional al
revistei de la principiul respectului fata de drepturile omului care
exclud orice fel de discriminare. Credem in libertatea de exprimare
a ideilor doar in limitele acestui principiu" (sublinierea mea si
trimiterea la Caragiale: "Rezon!").

Nu sunt membru al Uniunii Scriitorilor
Observand cine-cum apara drepturile omului: Manolescu, Balaita,
Dimisianu - cum le aparasera ca leii in primavara anului 1977 - mai
bag de seama ca jurnalista Manuela Golea de la Gardianul copiaza
pana si analfabetismele scriitorului redactor al Comunicatului -
cand colporteaza un neadevar, scriind: "Paul Goma, membru de onoare
al Uniunii Scriitorilor din Romania..." Pentru Dumnezeu, un
jurnalist mai si citeste din an in paste, deci ar fi trebuit sa
stie: - nu sunt "membru de onoare", nici macar membru simplu, pentru
sfantul motiv ca, in 14 aprilie 1977, pe cand eram arestat de
Securitate si amenintat cu o condamnare la moarte, iubitii colegi de
breasla din Consiliul Uniunii Scriitorilor m-au exclus - ca "dusman
al poporului"; dupa "revolutia" (cea a rezistentilor-prin-cultura,
citeste: pe branci, pe sub lavite, tremurand voiniceste de nesfarsit
curaj estetic) nu am fost reprimit in Uniunea Scriitorilor, drept
care, dupa ani de asteptare sub presedintia lui Dinescu, am declarat
in scris, intr-un dialog (publicat de Viata romaneasca - ingrijit de
Liviu Ioan Stoiciu) cu chiar succesorul sau Ulici ca, daca asa stau
lucrurile in Romania Scriitoare, eu nu ma mai consider facand parte
din "breasla" lor.

Tot in treacat citez din opiniile jurnalistei de la Gardianul: "in
finalul fragmentului de jurnal, Goma isi da insa, arama pe fata
(sic - si subl. mea). Tot ce scrisese pana acum era un pretext
pentru un mesaj peremist (s.m.) explicitat chiar in finalul in care
infiereaza pozitia pro-iliesciana a intelectualilor din Romania la
alegerile prezidentiale din anul 2002, impotriva lui C.V Tudor
(s.m.)". Jurnalista va fi stiind ce inseamna ca cineva "sa-si dea
arama pe fata"? Nu - dar scrie (ceea ce nu stie); stie ce este "un
mesaj peremist"? Nu - dar scrie, negru pe alb, numele lui C.V.
Tudor - care nu exista in textul incriminat! - insa nu din textul
meu citeaza dansa, ci din ceea ce soptesc pe la colturi ne-cititorii
mei holocaustologi, pe dupa cap cu ne-cititorii "breslasi" ca as fi
scris.

Lista celor chemati in instanta
Acestea fiind faptele, anunt: voi da in judecata:

1. Uniunea Scriitorilor din Romania;

2. Asociatia Scriitorilor din Bucuresti

3. Pe Nicolae Manolescu, presedintele Uniunii;

4. Pe Horia Garbea, director de imagine al USR si presedinte al
Asociatiei Scriitorilor, Bucuresti pentru calomnie la adresa lui
Liviu Ioan Stoiciu si a mea

5. Pe conducatorii Comunitatii Evreilor din Romania pentru denunt
calomnios.

In legatura cu punctul 5 astept ca USR sa faca publice numele acelor
membri ai Comunitatilor Evreilor "care au reactionat foarte dur" si
care "Daca ei s-au sesizat, inseamna ca afirmatiile sunt grave" (s.
mea) - re-citat din scriitorul roman Horia Garbea, deficient, atat
in materie de limba romana cat si de logica.

"Ei", vorba lui H. Garbea, cine sa fie:

"Ei"-ii care nu facusera nimic-nimic-nimic pentru coreligionarul lor
Petre Fischer-Navodaru, nici pentru sora sa, Luiza Amalia Elman-
Navodaru, in izolarea lor de dupa plecarea noastra in exil, mult mai
aspra decat a fiicei lui Pacepa? "Ei" care nu miscasera un deget
pentru fiica lui Petre, Ana Maria Navodaru-Goma? "Ei" care nu se
sinchisisera de soarta lui Filip-Ieronim Goma, fiul evreicei Ana
Maria? Ca sa nu mai vorbim de mine, goi, dar orisicatusi; tata de
copil evreu, nu? Ce faceau-dregeau "ei"-i, membrii Comunitatii
Evreiesti inainte de decembrie 1989? Sa nu se grabeasca sa minta,
fiindca ii stiu: colaborau si profitau! "Ei"-ii care plecasera in
Israel, in Occident (de ce nu se vor fi dus in Rusia, patria lor de
inima?), oftau de dor de tarisoara, insa cand sufereau pentru soarta
oamenilor ramasi sub jug comunist ii aveau in vedere numai pe
coreligionarii lor, nu si pentru goi, de parca ei cu mana lor se
ocupasera si se infometasera si se tratasera de "dusmani ai
poporului", de "fascisti", de "banditi", ei singuri se arestasera si
se torturasera si se asasinasera - ei cu mana lor. "Ei"-ii in
Romania nu s-au manifestat macar ca "disidenti", necum ca opozanti
ai regimului si de ei instaurat. Un om care suferise cumplit; fiind
deportat in Transnistria si bun scriitor: Norman Manea, "in exil" la
Berlin, apoi la New York, a folosit libertatea de exprimare, nu ca
sa demaste (fata de nemtii culpabilizati, fata de americanii
nepasatori) caracterul criminal al regimului comunist din Romania?
Da de unde, "El" (N. Manea) s-a ocupat doar de
demascarea "fascistului Eliade" - ca tot murise el de sase ani... R.
Ioanid: cum se opusese "El" comunismului din Romania? Simplu: nu se
opusese!, nu se manifestase (in cazul lui Radu Filipescu), pentru a
nu-si pune in pericol familia, ma rog frumos.

Si pentru ca am ajuns la C.V. Tudor: au protestat "Ei"-ii macar de
forma cand au aflat ca in 1977, generalul Plesita credea ca ma
insulta tratandu-ma de "legionar si de jadan"? S-au aratat macar
mirati cand C.V. Tudor imi trimitea citatii (pentru calomnie!)
adresate lui "Pavel Evremovici Goma"? "Ei"-ii isi vor fi manifestat
indignarea cand Tudor Eliad, fiul lui Perahim - altfel komisar
bolsevic in Basarabia ocupata in 1940 si, in Romania ocupata, dupa
1944, persecutor si epurrator nemilos al artistilor plastici romani -
 a acceptat sa fie consilierul aceluiasi C.V. Tudor? Nu cunosc
(inca) numele indignatilor vigilenti vanatori de antisemiti
inexistenti - dar le voi afla. Sigur este ca tovarasul colonel de
Securitate activand sub numele conspirativ: "Iulian Sorin" (desi mai
la indemana i-ar fi fost: "Gica Ionescu") este la post, in fruntea
Comunitatii - cum la-post fusese in Departamentul Cultelor, apoi ca
mana dreapta a rabinului bolsevic Rosen.

De ce nu poate fi vorba de "un razboi Manolescu-Goma"
Jurnalista de la Gardianul si-a supra-intitulat articolul: "Razboiul
scriitorilor: Nicolae Manolescu il acuza pe Paul Goma de
antisemitism". Corectez:

1) Nu poate fi vorba de razboi: N. Manolescu si cu mine facem parte
din categorii, nu doar diferite - moralmente - ci de-a dreptul
incompatibile. Sa nu se uite ca inainte de 1989 Manolescu a fost
ucenicul fidel al turnatorului de puscarie Ivascu; a frecventat,
alaturi de Blandiana, Buzura, Zaciu, Dinescu, Ornea, Dimisianu
casa "liberalului bolsevic" diversionist Gogu Radulescu; in iunie
1990, imediat dupa Mineriada Sangeroasa, N. Manolescu, dus de mana
de Z. Ornea la Noul Vizir: Iliescu, i-a luat un interviu spalator-de
sange, numindu-l "Om cu o mare"; in decembrie 1990 a publicat in
Romania literara "dosarul de securitate" al suprasefului
Securitatii, criminalul Voican-Voiculescu-Sturdza sub
titlul: "Scrisoare deschisa lui Paul Goma". Sa mai pomenesc
calatoria in Coreea (sau in China) impreuna cu "presedintele
Iliescu"?; distrugerea - nici macar inteligenta - a Aliantei
Civice?; campania furibunda impotriva "turnatorului Caraion", insa
tacerea desavarsita si complice pastrata asupra turnatorilor din
redactie: Baran, Silvestru si... altele? - precum si "iertarea"
acordata lui Uricaru, de parca tocmai capatase deslegare de la
Magureanu...?;

2) Nu poate fi vorba de un "razboi Manolescu-Goma", fiindca nu doar
pe Paul Goma l-a acuzat de antisemitism actuazlul presedinte (pana
mai deunazi si el fioros "antisemit"), ci si pe Liviu Ioan Stoiciu -
ceea ce constituie o culme a abjectiei-la-romanul-scriitor.
Azvarlind in directia mea laturile obstesti, ras-folosite de R.
Ioanid, Shafir, Oisteanu si alti holocaustologi, a fost improscat si
poetul L.I. Stoiciu - pe deasupra amenintat cu alungarea de la Viata
romaneasca, unde este singurul redactor care lucreaza. ...Are sa
intervina Manolescu pe langa actualul sef al sau, Lupescu, sa-i dea
o slujbulita la concernul Polirom-Cartea romaneasca (dupa ce va fi
anexata si institutia Viata Romaneasca, creatia lui Stere?), unde
actionar principal este Serge Moscovici, evreul de origine romana
care declara pe toate drumurile ca ii uraste pe romani, uraste de
moarte Romania - ceea ce nu-l impiedeca sa investeasca in detestata
Romanie)?

Astept reuniunea de la 8 septembrie a.c. a Comitetului Director al
Uniunii - sub conducerea lui N. Manolescu - alcatuit din: G.
Balaita, G. Dimisianu, H. Garbea, M. Mihaies, Marta Petreu, C.M.
Spiridon, G. Chifu, Al. Cistelecan, Varujan Vosganian, Szilagy
Istvan, cand/unde va fi judecat Liviu Ioan Stoiciu. Asa fusesem si
eu judecat, am mai spus, repet: in urma cu aproape 50 de ani: in
1956 nu mai traia Stalin, dar stalinismul era in floare - atunci
eram "antisovietic"; acum, in Anul Domnului 2005, in plina renastere
a ceausismul fara Ceausescu (cel asasinat prin voicanizarea iliasca
in urma cu 15 ani), voi/vom fi judecati pentru... "antisemitism").

Va multumesc anticipat pentru publicarea textului in Ziua.

(n.r. - intertitlurile apartin redactiei)

Paul GOMA

Fair play? Video games influencing politics. Click and talk back!
http://us.click.yahoo.com/VpgUKB/pzNLAA/cUmLAA/RR.olB/TM