> Administrator wrote:

>      Personal nu vad de ce o persoana trebuie sa renunte la
>      meserie si cariera ca sa protesteze impotriva .... (fara
>      sarje la adresa nimanui) centralelor nucleare.

Am explicat si ma repet: Sunt situatii in care organizatia nu are cum sa
lucreze exclusiv seara sau in weekend, ci are nevoie de oameni
disponibili in "bussiness hours". Cum in Romania nu prea exista oameni
bogati care sa faca exclusiv voluntariat avand asigurate cele necesare
traiului si putini pensionari dispusi si priceputi la anumite tipuri de
activitati, ramane pentru multe ONG (atat militante, cat si de servicii,
atat active in interes public cat si pt cele active in interes mutual)
sa recurga - cel putin temporar - la personal salariat. DIncolo de
factorii obiectivi exista si factori subiectivi: Numeroase institutii
publice plus institutii de presa, firme etc. considera ca un ONG nu are
cum sa fie serios daca nu are (si) salariati.... Preceptie gresita in
opinia mea, dar din pacate destul de raspandita...

>      Nu discutam de modele general valabile, discutam numai de
>      situatia din Romania, intrucat aici traim.
>      Cel putin eu. :))
>      A aduce in discutie modele de tipul World Wildlife Fund este
>      nerelevant si chiar periculos.
>      Romania are o mostenire la nivelul "inconstientului
>      colectiv" si o mostenire la nivel economic.
>      Parerea mea este ca daca transformam "asociatiile" in
>      "institutii" perceptia o sa fie deformata si negativa la
>      nivelul populatiei.

Este o parere - exista si opinia contrara cum ca e nevoie de mult mai
multa institutionalizare a sectorului ONG si ca dimpotriva sunt mult
prea multe organizatii insuficient "institutionalizate" si prea putine
"profesioniste" bazate pe un nucleu de personal stabil angajat pe termen
lung, bine pregatit etc.

>      Si sa revenim la PERCEPTIE.
>      Am incercat sa va vizitez siteul.

Nu avem site in acest moment.
Ci doar o intentie de a ne face unul, care din pacate de foarte mult
timp este in stadiul de intentie. Ceva coleg care a facut niste
incercari se pare ca a si pus online ceva sectiuni sau meniuri care au
creat impresia gresita ca ar fi un site.
Imi cer scuze pentru ca s-a creat impresia gresita (din vina noastra, ca
nu s-a trecut un text de genul "site in constructie, va rugam reveniti)
ca ar fi un site (fiind in realitate numai niste teste pentru viitorul
site...)

Restul deductiilor dvs. nu are rost sa le comentez detaliat pentru ca
sunt false de la inceput pana la sfarsit si nici nu au vreo baza decat
fantezia... Desi unele mi-as fi dorit sa fie adevarate (aia cu salar de
8 milioane lunar... he he... m-as fi bucurat sa iau vreodata macar
jumatate, dar din pacate nu a fost niciodata de unde...).

Se pare ca in lipsa intelegerii notiunii de ONG se fac multe confuzii.
De exemplu daca vedeti un ONG care se declara a fi de exemplu "Asociatia
TIPOTIREA" nu inseamna ca aceasta va oferi servicii de TIPOTIT pt
public. Poate sa ofere un cadru de tipotit pt proprii membri sau doar sa
promoveze tipotitul sau sa apere interesele tipotitorilor fara a
organiza activitati de tipotit sau chiar fara ca cineva din asociatie sa
practice efectiv tipotitul (Am luat o activitate fictiva "tipotitul" ca
sa nu va dau iar prilej de divagatie).

Radu Mititean
CCN

Fair play? Video games influencing politics. Click and talk back!
http://us.click.yahoo.com/VpgUKB/pzNLAA/cUmLAA/RR.olB/TM