Este adevarat ca in actuala Republica Moldova se folosesc unele
cuvinte rusesti sa zicem romanizate, dar nu este o regula pentru ca
in scoli, in general, ca si in presa, se utilizeaza limba romana.

In privinta limbii asa-zise moldovenesti, cand ajung sa-si dea cu
parerea cei care in pragul pensionarii bat discotecile rusesti la
agatat la Chisnau, exista posibilitatea sa nu aveti nici de departe o
imagine reala.
O impresie reala ar putea veni dintr-o vizita la fata locului asa fel
incat veti vedea ca nu aveti nevoie de translator, lucru ce mi se
pare foarte important.

Fie ca avem pareri diferite sau nu, vreau sa va rog sa nu va faceti o
impresie dupa postarile unor "mineri" care ne fac de ras si la fel o
rog si pe doamna Judith-Andreea.Stiti si dumneavoastra ca avem si noi
mineri care ne-au facut de ras enorm in ultimii 16 ani dand cu parul,
fie ca sunt mineri "cu diploma", fie fara,"arhitecti", samd.Stiti
vorba populara xxx pana nu-i fudul nu-i xxx destul.

De asemenea se poate vedea ca mai multe site-uri europene sau din
alte parti ale lumii indica limba romana ca fiind limba vorbita in
Republica Moldova, fie alaturi de limba rusa, fie cu explicatia
pentru limba asa-zis moldoveneasca ca are la baza limba romana cu
mixarea unor expresii si cuvinte rusesti, nimic mai mult.

In ultima instanta lectura lui Mateevici cu poezia "Limba noastra",
scrisa in Limba Romana, ar risipi orice indoiala asupra utilizarii
Limbii Romane in Basarabia si asupra asa-zisei limbi moldovenesti,
inventie sovietica legata de falsificarea istoriei prin miciunile
originilor moldo-ivanesti ale unui presupus popor moldovan diferit de
poporul roman, teorie pur sovietica nascuta in laboratoarele kgb-iste
de dezinformare-propaganda si folosita pentru divizarea romanilor.

Limba noastrã

Limba noastrã-i o comoarã
În adâncuri înfundatã
Un ºirag de piatrã rarã
Pe moºie revãrsatã.
Limba noastrã-i foc ce arde
Într-un neam, ce fãrã veste
S-a trezit din somn de moarte
Ca viteazul din poveste.
Limba noastrã-i numai cântec,
Doina dorurilor noastre,
Roi de fulgere, ce spintec
Nouri negri, zãri albastre.
Limba noastrã-i graiul pâinii,
Când de vânt se miºcã vara;
In rostirea ei bãtrânii
Cu sudori sfinþit-au þara.
Limba noastrã-i frunzã verde,
Zbuciumul din codrii veºnici,
Nistrul lin, ce-n valuri pierde
Ai luceferilor sfeºnici.
Nu veþi plânge-atunci amarnic,
Cã vi-i limba prea sãracã,
ªi-þi vedea, cât îi de darnic
Graiul þãrii noastre dragã.
Limba noastrã-i vechi izvoade.
Povestiri din alte vremuri;
ªi citindu-le 'nºirate, -
Te-nfiori adânc ºi tremuri.
Limba noastrã îi aleasã
Sã ridice slava-n ceruri,
Sã ne spiue-n hram ºi-acasã
Veºnicele adevãruri.
Limba noastra-i limbã sfântã,
Limba vechilor cazanii,
Care o plâng ºi care o cântã
Pe la vatra lor þãranii.
Înviaþi-vã dar graiul,
Ruginit de multã vreme,
Stergeþi slinul, mucegaiul
Al uitãrii 'n care geme.
Strângeþi piatra lucitoare
Ce din soare se aprinde -
ªi-þi avea în revãrsare
Un potop nou de cuvinte.
Rãsãri-va o comoarã
În adâncuri înfundatã,
Un ºirag de piatrã rarã
Pe moºie revãrsatã.

--- In romania_eu_list@yahoogroups.com, Adrian Szelmenczi
<[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Poti sa intelegi ca persoana angajata acolo da copy/ paste dupa
> Constitutia Republicii Moldova?
>
> Chestiunea limbii romane/ moldovenesti e una pe care, ca stat
> independent recunoscut, inclusiv de catre Romania, Republica
Moldova
> si-o rezolva la nivel intern.
>
> E intr-adevar o chestiune ciudata, dar chiar nu vad unde este vina
> autoritatilor europene... asa ca degeaba te revolti pentru ca dai
vina
> pe cine nu trebuie.

profesionala, lucrurile de baza despre tarile membre sau despre cele
cu care UE desfasoara programe. Si trebuie sa stie sa explice, nu sa
faca (probabil) copy-paste din documente facute de altii.

pot intradevar depune cereri pentru aceste posturi."
moldoveneasca (limba oficiala) din Republica Moldova intreb si eu cum
dovedeste domana ...Ferrero (sa zicem) ca desi este nascuta in
Romania, strabunicii ei s-au nascut peste Prut si in casa domniei
sale s-a vorbit de acum un secol limba "oficala moldoveneasca"
aparauta in urma "unei" constitutii acum cativa ani ?

persoana (platita) care sa verifice daca doamna vorbeste modoveneasca
de dincoace sau de dincolo de Prut. :)

raspunsul "doamnei de UE" trebuia sa fie in sensul ca:
moldoveneasca, pot aplica pt. posturi.

UE ce raspunde doamna de la UE ?

*** sustineti [romania_eu_list] prin 2% din impozitul pe 2005 - detalii la
http://www.doilasuta.ro ***