Stimate domnule Branea,

----- Original Message -----
From: "Lucian Branea" <[EMAIL PROTECTED]>

> Domnule Dicu-Sava, cred ca exagerati :)
> Eu am pomenit de Declaratia Balfour doar pentru ca ati mentionat-o
> dumneavoastra in 'cronologie'. Evident ca o Declaratie este doar o
> 'declaratie' - o 'vorba'. Singurul motiv pentru care am mentionat-o la
> un loc cu Mandatul Britanic pentru Palestina era pentru a arata ca
> ideea constituirii statului Israel a fost pusa pe tapet inca de
> pe-atunci.

Domnia voastra ati citat "3 cuvinte" din Declaratia Balour, le-ati scos din
context, m-ati luat peste picior cerandu-mi sa-mi iau de urechi
"traducatorii" si ati indus ideea ca manipulez.
Simultan ati sustinut FERM ca acele "3 cuvinte" inseamna HOTARAREA de
infiintare a Israelului.
Haideti sa nu o mai "cotim ca la Ploiesti".
Poate imi prezentati scuze. :))))

Pentru confuzia intre "guvern" si "secretariatul guvernului" imi cer eu
scuze.
"The King David Hotel was used as an office housing the Secretariat of the
Palestine Government and British Army Headquarters"
Componenta "Guvernului" si a Secretariatului sau, (din cate se pare englez)
inca nu am aflat-o, dar sap. :))))
Si intredevar cifra se pare ca este nu de 300 ci 91-92 de morti si 45 de
raniti.

Alta idee ce se incearca a fi insinuata este ca evreii au cumparat asa de
mult pamant in Palestina incat o aveau in proprietate.
Nimic mai fals.
Nici macar in 1945 cand palestinienii erau 1 Milion si evreii 0,5 Mil.,
utimii nu detineau, in nici unul din "judete" (districte), nici macar in
cele mai "reprezentative", mai mult de 39% din terenuri. Iar in 3 din cele
14 "judete" palestiniene evreii detineau SUB 1%.
Repartizarea proprietatii pe tipuri de sole agricole arata exact acelasi
lucru.
Doar in privinta posesiei terenurilor urbane si a culturilor de portocali,
"posesia" evreiasca se aproprie semnificativ dar nu o depaseste pe cea
araba.

Din totalul suprafetei Palestinei, (maxim, in functie de diverse surse) 70%
era, atentie, "de stat", adica proprietate publica, iar evreii si
palestinienii isi inparteau restul de ~ 30% terenuri proprietate
particulara.
Evreii detineau ca "asociatii" sau direct ca indivizi, in 1945-1947 doar 7%
din totalul terenurilor.

Dpdv al repartitiei populatiei evreii erau majoritari doar in Jaffa (74%),
semnificativi in Haifa (47%), Ierusalin (38%) si Ramaleh (22%).
In Nablusw, Jenin si Ramallah populatia era 100% palestiniana.

> Englezii s-au umplut de penibil in chestiunea Mandatului. Iar omul
> care a condus Operatiunea Agatha ar putea juca, fara probleme, in
> oricare din rolurile personajelor principale din spoturile Pepsi Max
> de vara asta...

Fleoshhk si domnia ta !
Pai ce vroiai sa faca omul cand Mosehe Sneh, capul "pasnicului" Haganah, ii
ordona lui Menachem Begin capul Irgun, sa arunce in aer Cartierul General al
Armatei Engleze ?
A arestat vreo 2.500 de evrei si a interzis englezilor sa mai intre in
"boutiKurile" evreiesti. :))))

Oricum "the inhuman crime committed" (Atlee) la Hotelul King David, nu i-a
impiedicat pe englezi si americani sa cada la pace in privinta "Israelului"
asa cu ii scria Atlee lui Truman :
".... but having regard to the sufferings of the innocent Jewish victims of
Nazism this should not deter us from introducing a policy designed to bring
peace to Palestine".
Fraza de mai sus este cheia "indulgentei" de care au dat dovada marile
puteri vis-a-vis de Israel atunci cand acesta a calcat stramb, pentru ca
pace nu au facut sau nici nu au vrut sa faca in Palestina.
Si tot ea explica de ce unii evrei ne vor baga pe gat si peste 150 de ani
povestea Holocaustului. :)

Si pt. ca eu am intodeauna niste nedumeriri existentiale, poate ma lamureste
si pe mine cineva, de ce nici dupa 75 de ani de la infiintarea Israelului,
evreii nu reconstruiesc Templul.